Tirpitz vil levere service i superligaen

- Visionen med at højne serviceniveauet endnu mere er, at gæsterne skal have lyst til at komme igen, gerne flere gange om året, selvom de kender udstillingen, siger Heidi Christensen. Foto: Malene Wonsbek

Tirpitz vil levere service i superligaen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Heidi Christensen har, som nyansat i Tirpitz, til opgave at optimere arbejdsgange og højne serviceniveauet for billetsalg, café-området samt Tirpitz-butikken.

Blåvand: "Front of House Manager" hedder den stilling, som 41-årige Heidi Christensen tiltrådte i august. Hun er ansat ved Tirpitzmuseet i Blåvand og har fået ansvaret for, at huset nu kommer helt til tops i serviceligaen.

- Vi mener selv, vi er meget servicemindede, men med 376.000 besøgende gæster siden åbningen den 30. juni 2017, så skal personalet være klædt ekstra godt på til opgaverne. I højsæsonen har alle ligget vandret, for vi har jo haft et besøgstal, der i den grad er kommet bag på os alle, fortæller Helle Ølgaard, der sammen med Mette Bjerrum Jensen deler den overordnede ledelse af det populære museum i Blåvand.

Lidt endnu i hvert fald, for den 1. november tiltræder Mette Bjerrum Jensen en stilling som direktør ved museerne i Ringkøbing-Skjern Kommune.

Tirpitz åben året rundt
Tirpitz er navnet på en gammel kanonstilling fra Atlantvolden og en del af Hitlers enorme bunkers-projekt. Museet, der er integreret i klitterne, rummer både faste og skiftende udstillinger.Yderligere information på www.vardemuseerne.dk

Tirpitz har åben hele året fra klokken 10-17 med særlige lange åbningstider i sommerperioden juli og august.

Museet har fire årlige lukkedage, og det er den 24., 25. og 31. december samt 1. januar.

Tre skift dagligt

- Med en Front of House Manager har vi fået en person, der hele tiden skal sikre, at personalet trives og yder deres bedste. Det er også hende, der skal sikre, at forholdene, alt fra toiletter til udearealer, er i orden, så gæsterne får lyst til at komme igen, fortæller Helle Ølgaard, der ikke var i tvivl om, at det var en type som Heidi, de skulle have fat i.

- Jeg er vokset op restaurationsbranchen og har stort set hele livet beskæftiget mig med salg, service og markedsføring, fortæller Heidi Christensen, der bor i Esbjerg.

Til fordel for Tirpitz forlod Heidi et job i Kolding hos Viden Piloterne, hvor hun arbejdede med at få ledige i job.

- Vi er i højsæsonen 45 ansatte og om vinteren cirka 16. Alle de ansatte roterer mellem forskellige arbejdsfunktioner. De skal både sælge billetter, betjene caféens gæster, ud i en bus og byde velkommen. De skal tjekke toiletter, hjælpe med opstilling til store arrangementer, rundvise grupper og sælge souvenirs. I løbet af en dag er der cirka tre skift, fortæller Heidi Christensen.

Lavsæson med træning

Heidi Christensens opgave er at klæde personalet på til alle funktioner og inspirere dem til at yde det lille ekstra, der gør, at museets besøgende får en usædvanlig god oplevelse.

- Jeg er også bindeleddet til køkkenet, hvor der er fast personale. Det er et alsidigt job, hvor min fornemmeste opgave er at få hver enkelt medarbejder til at trives, så de yder deres bedste. Nu går vi den rolige sæson i møde, så jeg er i fuld gang med at planlægge et serviceforløb for husets ansatte, hvor det overordnede tema bliver formidling, fortæller den nye Front of House Manager ved Tirpitz.

Tirpitz vil levere service i superligaen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce