Festivalleder: Vi vil så gerne have folk bliver lidt længere

Torsdag fortalte administrerende direktør, Bert Schultz og kunstnerisk leder Maria Theessink om festivalen. Foto: Hans Chr. Gabelgaard

Festivalleder: Vi vil så gerne have folk bliver lidt længere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Torsdag forud for åbningen af Tønder Festival fortalte de to ledere Maria Theessink og Bert Schultz om afbud, armbåndssalg og nye tiltag.

Tønder: Afbud. Nyheder. Og et fremragende armbåndssalg. Det var nogle af emnerne, da der torsdag formiddag blev holdt pressemøde inden åbningen af Tønder Festival.

Festivalens kunstneriske leder, Maria Theessink, lagde ud med nogle ord om afbudene fra henholdsvis John Moreland, Lion Bear Fox og hovednavnet John Prine. Det sidste var det seneste og ikke just sjovt.

- Det er ikke let at finde en erstatning af hans kaliber. Det var faktisk umuligt, sagde Maria Theessink, der i stedet fik stor opbakning af andre musikere til at lave en hyldestkoncert for John Prine med hans sange.

Den kan opleves søndag aften.

Bert Schultz, festivalens administrerende direktør, fortalte, at der var travlhed forud for åbningen. Travlhed, men kontrol.

- Tingene er klar. Vi er i starthullerne, sagde direktøren, der kom ind på nye tiltag - blandt andet restauranten Rungholt.

Campingpladsen arbejdes der løbende med i disse år.

- Jeg synes, det begynder at blive et spændende område i sig selv, sagde Bert Schultz, der pegede på, at alle må gå en tur på campingpladsen, hvor der blandt andet er en scene og en markedsplads.

Vi har det lidt lige som Fakta. Vi vil gerne have folk bliver lidt længere.
Maria Theessink, kunstnerisk leder
Administrerende direktør, Bert Schultz og kunstnerisk leder Maria Theessink, havde travlt på mobiltelefonerne inden pressemødet. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Administrerende direktør, Bert Schultz og kunstnerisk leder Maria Theessink, havde travlt på mobiltelefonerne inden pressemødet. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Foto: Hans Chr. Gabelgaard

Fremragende armbåndssalg

Armbåndssalget ser ikke ringe ud - for at sige det mildt.

- Vi læner os meget op af det, der hedder udsolgt både i partout og lørdag, fortalte Bert Schultz.

Maria Theessink kunne efter pressemødet fortælle, at man i år har valgt at forhøje antallet af armbånd gældende alle fire dage.

- Fordi vi har det lidt lige som Fakta. Vi vil gerne have folk bliver lidt længere, påpegede hun.

Til gengæld er der ikke så mange lørdagsarmbånd til salg som sidste år.

- Det er vigtigt for os, at det er rart at være her. At der ikke er for mange mennesker, fortalte Maria Theessink inden pladsen åbnede klokken 12.

Bert Schultz er festivalens administrerende direktør, mens Kirstine Uhrbrand er på barsel. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Bert Schultz er festivalens administrerende direktør, mens Kirstine Uhrbrand er på barsel. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Bert Schultz. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Bert Schultz. Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Foto: Hans Chr. Gabelgaard

Festivalleder: Vi vil så gerne have folk bliver lidt længere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce