Trafikalt kaos i Danmark


Trafikalt kaos i Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbreve. 

Læserbrev: JydskeVestkysten bragte et indlæg fra Landbrug og Fødevarer, der havde fået transportministeren til et møde hos Arla i Taulov. Som en fra en virksomhed, der udelukkende har transporter indenfor fødevareindustrien, var det meget opløftende at se, at en af Danmarks største fødevareproducenter virkelig følte sig kaldet sammen med Landbrug og Fødevarer til at markere de fuldstændig vanvittige forhold, der hersker indenfor infrastrukturen i Danmark.

Dette forhold har transporterhvervet og deres organisationer i årtier påtalt overfor de til enhver tid siddende politikere og regeringer om at få en masterplan, der levede op til de trafikale forhold samt på højde for fremtiden på infrastrukturen.

Desværre er det ikke lykkedes for en ihærdig branche og brancheorganisation at få en sådan masterplan udarbejdet af hverken nuværende eller tidligere regeringer. Det er som om, man har talt for døve ører, selv om transporterhvervet er en af de allervigtigste livsnerver i et moderne samfund, og ikke mindst for de danske virksomheder, der producerer varer til såvel indland som til eksport.

Tværtimod har, specielt den siddende regering, strammet infrastrukturforholdene for transporterhvervet, så det både er svært at få nye medarbejdere, som chauffører til erhvervet, grundet bøder og andre forhold, der er negative og belastende så som restriktioner på rastepladser m.m. Ligesom den nuværende regering fuldstændig er underlagt Dansk Folkeparti mht. udenlandsk arbejdskraft, men også i relation til virkelig at løfte investeringerne i dansk infrastruktur. Ej heller er den nuværende regering med transportministeren i spidsen lydhør overfor hurtigvirkende initiativer som moderne teknologi i infrastrukturen eller f.eks. distributionsforhold udenfor den daglige rush hour. Det er noget, der har været påvist i flere år, hvilken stor betydning det kunne have ved at omlægge distributionsforholdene, såfremt der var politisk opbakning hertil både fra regeringen og kommunerne, men desværre har det ikke fundet gehør.

Så med denne massive henvendelse og proklamation fra Landbrug og Fødevarer sammen med Arla håber vi i transportbranchen, at det må give et løft og et fingerpeg til politikerne om, at de nu langt om længe skal tage intrastruktursituationen meget alvorlig og det haster, og det er ikke noget med at vente med at frigive midler til 2020, de findes allerede, hvis viljen er der fra politisk side.

Trafikalt kaos i Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce