Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Lærerne er en betydningsbærende del af folkeskolen


Lærerne er en betydningsbærende del af folkeskolen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbreve. 

Læserbrev: Kommunernes Landsforening (KL) præsenterede på det Kommunalpolitiske Topmøde i Aalborg den 16. marts et nyt partnerskab om folkeskolen. Et partnerskab om folkeskolen kan være en god idé, men det virker ikke kløgtigt, at KL indgår et nyt partnerskab, som lærerne ikke er en del af.

Det er utrolig vigtigt, at parterne omkring folkeskolen gør sig umage med at skabe konsensus, og at der er ejerskab til retningen. KL prøver at dræbe al debat om folkeskolen ved at gøre det til en værdi, at der skal være ro. Helt ærlig. Folkeskolen er en kulturbærende dannelsesinstitution i Danmark. Hvis ikke der må være dialog og drøftelser om retningen, så er man ikke tro mod folkeskolens formål.

Der er elementer, der ikke fungerer i øjeblikket, og der er elementer, der ikke er ejerskab til. Når det store tema ved det netop overståede skolevalg er den lange skoledag, hvor eleverne ikke i tilstrækkelig grad oplever en varieret skoledag fuld af bevægelse og aktivitet, så løser vi da ikke dette ved tavshed.

Folkeskolen er fællesskabets skole, og parterne skal også løse udfordringerne i fællesskab.

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark