De filippinske chauffører


De filippinske chauffører

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbreve. 

Læserbrev: Vognmand Kurt Beier har via et datterselskab i Polen fået ansat chauffører fra Filippinerne. Gad vide om disse chauffører også har gennemgået et EU-chaufføruddannelsesbevis-kursus? Det skal de danske chauffører have gennemgået - og få det fornyet hver 5. år, ellers må de ikke køre lastbil.

Ja, de betaler nok ligeså meget i skat som Kurt Beier, for når man ansætter chauffører i et datterselskab, f.eks. i Polen, da skal de jo ikke betale skat i Danmark eller ATP, indbetale til ens pensionsopsparing, feriepenge. Den eneste fordel ved dette arrangement er, at de ikke kan få udbetalt børnepenge fra Danmark.

Når man er ansat ved et polsk datterselskab, da kan de danske myndigheder ikke forlange at få udleveret taktografens data til gennemgang /kontrol af køre-hviletidsbestemmelserne.

Ulovlig indretning af overnatningsmuligheder i et industriområde behøver man da ikke at få tilladelse til, er filosofien hos Kurt Beier, og sundhedsmyndighederne kommer ikke i slum-områder!

De skulle også få udbetalt diæter, men til hvilken takst melder historien ikke noget om, men at vognmanden i ansættelseskontrakten har indført en passus om, at rejser de hjem før kontrakten udløber, da skal de betale en bøde/hjemrejsen selv - en fed fidus for vognmanden. Det ligner slaveforhold

Dette er bagsiden af medaljen om arbejdskraftens frie bevægelse i Europa.

De filippinske chauffører

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce