Grøn by- og Kollektiv trafik.


Grøn by- og Kollektiv trafik.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Hans Holmer, Skovbogade 8, 6000 Kolding
Billede
Kolding. 

Læserbrev: En rapport fra Rambøll "Sådan skaber vi mere bæredygtige byer" viser, at koldingenserne gerne betaler mere for en grøn by og en forbedret kollektiv trafik.

I SF mener, vi at der skal investeres massivt i flere bybusser, så vi får bedre bustider som også dækker et større geografisk område. Vi mener at vi skal udvide vores busnet, så fx. centerbyerne, Eltang Sdr. Bjert, Alminde, Viuf, Vester Nebel og andre byer, hvor det giver mening, får ordentlig betjening.

Vi har sikkert alle lagt mærke til, hvordan trafikken i Kolding bliver tættere og tættere. Og selvom vi udvider vejnettet og forbedrer lyskryds, er det ikke nok til at løse de udfordringer, vi har med vores infrastruktur. Den kollektive trafik og i dette tilfælde bybusserne er en del af løsningen, og det skal tænkes ind, når vi vil løse problemerne med trafik i Kolding by. Vi skal gøre det mere attraktivt at bruge den kollektive trafik. Det vinder vi alle på!

Når vi snakker om det grønnem, peger rapporten på, at vi ønsker mere rent luft og mere energieffektive bygninger. Der er her, vi som kommune skal går forrest. Det skal vi også, når vi snakker om grønne områder, hvor vild natur er noget af det mest eftertragtede, vi har tilbage. Også for folk, som bor i tætbebygget byer. Alle mennesker har brug for grønne åndehuller, hvor man kan stresse af og finde tid til fordybelse.

Derfor vil en virkelig fremtidig investering i Kolding være at have en byplanlægning, hvor vi udvider, udvikler og sikrer det grønne i bredt forstand. Det er på mange måder en god investering for Koldings fremtid.

Grøn by- og Kollektiv trafik.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce