Formand for ChristiansfeldNet efter møde med leverandører: Problemerne burde være væk i næste uge

Formanden for ChristiansfeldNet, Erik Gram-Hanssen, ser lyst på fremtiden efter møde med leverandører. Foto: Ludvig Dittmann

Formand for ChristiansfeldNet efter møde med leverandører: Problemerne burde være væk i næste uge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Efter et møde tirsdag aften med leverandørerne til ChristiansfeldNet, føler antenneforeningen sig nu sikre på, at problemerne er væk i midten af næste uge.

Christiansfeld: Det ser lysere og lysere ud for ChristiansfeldNet.

Det har været en turbolent start for det nye ChristiansfeldNet. Særligt tre problemer er gået igen. Kunderne har haft svært ved at finde kanalerne på fjernsynet, ikke alle har fået den internethastighed de bestilte, og derudover har der været problemer, når kunderne skulle opsætte deres nye tv-bokse.

ChristiansfeldNet har tidligere fortalt, at problemerne skyldes problemer hos leverandørerne.

Derfor havde ChristiansfeldNet tirsdag aften indkaldt leverandørerne til møde, så de kunne få udredt problemerne.

- Vi fik set hinanden i øjnene og nu er der en afklaring på, hvordan vi løser problemerne. Det skulle gerne give noget ro, siger Erik Gram-Hanssen.

Vi sagde fra starten af, at hvis der var problemer, så sendte vi alle tv-kanalerne ud til kunderne gratis, uanset hvilken pakke de måtte have.
Erik Gram-Hanssen, Formand for ChristiansfeldNet
Problemet med kanalerne
Problemerne med TV-Kanalerne har været, at de ikke har været på deres rette pladser.

Som eksempel nævner Erik Gram-Hanssen, at DR1 plejer at stå på program 1, men i stedet har været på kanalplads program 77.

Det skulle dog gerne være fikset i midten af næste uge, hvor alle tv-kanalerne får nye programinformationer. Hvilket kort sagt skulle ordne problemet. For manges vedkommende vil det ske automatisk. Ellers skal man blot lave en enkelt kanalsøgning, og alt burde falde på plads.

Et ambitiøst projekt

Problemerne med svingende internethastigheder hos enkelte kunder, er der efterhånden kommet styr på. En ændring i softwaren, hvor man har valgt at bruge en tidligere version, har bragt orden i det hele.

- Det er selvfølgelig lidt teknisk, men der er tale om enkelte modems, der har haft problemer. Vi har skiftet 10 ud af 650 modems, som har haft reelle fejl. Ellers har vi kunnet løse det med ændringen i softwaren, siger Erik Gram-Hanssen.

Kunderne har også haft problemer med at opsætte de tv-bokse, som man eksempelvis optager film på.

- Den vejledning, der har været med tv-boksene, har ikke været god nok. Det må vi bare være ærlige og sige. Derfor kommer vi med en ny og forbedret udgave den 1. maj, som vi ligger ud på vores hjemmeside christiansfeldnet.dk, fortæller Erik Gram-Hanssen.

ChristiansfeldNet vidste fra starten af, at det var et ambitiøst projekt, de havde gang i. Det er første gang, at en antenneforening har fået så mange forskellige leverandører til at arbejde sammen. Derfor vidste de godt, at der kunne opstå problemer.

- Vi sagde fra starten af, at hvis der var problemer, så sendte vi alle tv-kanalerne ud til kunderne gratis, uanset hvilken pakke de måtte have, fortæller Erik Gram-Hanssen.

Tak for tålmodigheden

Efter det nye ChristiansfeldNets svære start, vil formanden gerne takke for forståelsen og tålmodigheden hos medlemmerne samt støtten fra bestyrelsen. En særlig tak retter han dog til ChristiansfeldNet's tekniker Morten Paaske.

- Der skal lyde en særlig tak til Morten for alt hans hårde arbejde. Hans familie har nærmest ikke set ham i et par måneder, siger Erik Gram-Hanssen.

ChristiansfeldNet burde altså fungere mere eller mindre optimalt i løbet af næste uge. Det var i hvert fald, hvad formanden konkluderede efter tirsdagens møde.

Formand for ChristiansfeldNet efter møde med leverandører: Problemerne burde være væk i næste uge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce