Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Skat Haderslev: Rekruttering forløber uden problemer

50 nye medarbejdere er mandag begyndt hos Skat på havnefronten i Haderslev. Inden for det næste halve år vokdser staben til cirka 170 medarbejdere. Arkivfoto: Søren Gylling

Skat Haderslev: Rekruttering forløber uden problemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Skat har mere end fordoblet medarbejderstaben på havnen. 50 nye medarbejdere begyndte mandag hos Skat i Haderslev. Og i løbet af det næste halve år vokser medarbejderstaben til cirka 170. .

Haderslev bliver hjemsted for en af fem afdelinger af Vurderingsstyrelsen, og der kommer fortsat nye jobs til Skat Ejendom i Haderslev, som afdelingen i Haderslev hedder i dag. Mandag tog 50 medarbejdere hul på deres første arbejdsdag i den store, hvide bygning på havnen, som fra 1. juni 2018 kommer til at hedde Vurderingsstyrelsen.

Medarbejderstaben er dermed udvidet betragteligt på vurderingsområdet. Da staben fredag gik på weekend, var de 40 ansatte, nu er de 90 kolleger, og inden for det næste halve års tid bliver der 170, som alle kommer til at arbejde med ejendomsvurderinger. Fortrinsvis HK-uddannede, men også en god andel akademikere.

Og rekrutteringen er gået over al forventning, fortæller Mette Thomsen, funktionsleder i Skat.

- Det er gået virkelig godt. Vi har fået masser af ansøgere, så vi forventer, at det også vil gå godt med at finde de næste 80. Men det er jo et megastort antal at ansætte, siger Mette Thomsen.

At fordoble antallet af medarbejdere fra den ene dag til den anden er en større øvelse, administrativt såvel som praktisk, og det kræver derfor et nøje planlagt introduktionsprogram. Mandag mødte alle medarbejderne, nye som gamle, ind til fælles morgenmad, og i løbet af de næste 14 dage kommer de nye til at gennemføre et intensivt forløb.

Medarbejderne, som består af sagsbehandlere inden for ejendomsvurdering, skal igennem teambuilding-øvelser, som tæller alt fra speeddating og hammerslag til mere praktisk information inden for IT og tidsregistrering. 

Mette Thomsen fortæller, at der primært er tale om nye folk rekrutteret udenfor Skat.

- Vi befinder os i en meget spændende proces. Dels får vi nyt it-system, dels bliver vi en selvstændig styrelse. Jeg er begejstret for at se, så mange kompetente medarbejdere, der er parate til at tage ansvar for den store og vigtige opgave, tilføjer Mette Thomsen.

Vurderingsstyrelsen kommer i fremtiden til at fordele sig i fem forskellige byer rundt om i hele Danmark med op til 650 medarbejdere. Der skal inden 2019 laves 1,7 millioner nye ejendomsvurderinger af ejerboliger. Løbende hvert andet år skal ejendomsvurderingerne vedligeholdes og holdes ajour.