Ribe-pizzaria har fået glad smiley tilbage

Pizza Expressen i Ribe har igen en glad smiley på kontrolrapporten fra Fødevarestyrelsen, som er hængt op i vinduet på pizzariaet på Nederdammen i Ribe. Foto: Ole Maass.

Ribe-pizzaria har fået glad smiley tilbage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I slutningen af oktober 2018 fik Pizza Expressen på gågaden i Ribe en sur smiley som følge af blandt andet mangelfuld rengøring. De ting er der nu rettet op på, og ejer er sikker på, at han får sin elitesmiley tilbage.

RIBE: Hamid Faiz, medejer af Pizza Expressen på Nederdammen i Ribe, lægger ikke skjul på, at de sidste måneder af 2018 var nogle hårde måneder for ham, hans kompagnon og medarbejdere i pizzariaet på gågaden i Ribe.

I kølvandet på en sur smiley, som firmaet fik tildelt i slutningen af oktober kom forretningen ud i en mindre mediestorm med kritiske artikler i flere forskellige medier - herunder også i JydskeVestkysten.

- Og det har da kostet os omsætning. Vore trofaste kunder, som har handlet hos os i mange år, har støttet os, men der er andre kunder, som er blevet væk, erkender Hamid Faiz. Han ønsker ikke at sætte tal på, hvad det har kostet hans forretning.

- Men nu har vi fået den glade smiley tilbage, og jeg er sikker på, at det kun er et spørgsmål om tid. Så har vi den elite-smiley, som vi har haft i 15 år. Det kræver, at vi har en glad smiley ved fire kontrolbesøg i træk, siger Hamid Faiz.

Fire kontrolbesøg
Pizza Expressen i Ribe havde fire gange på tre måneder haft Fødevarestyrelsens kontrollanter på besøg. Den 19. september 2018 var der kontrol. Den 29. oktober 2018 fik firmaet en sur smiley og en bøde på grund af dårlig rengøring og håndtering af fødevarer. Det besøg blev fulgt op af besøg igen den 13. november 2018 og den 13. december 2018. Ved det seneste besøg fik forretningen sin glade smiley tilbage - i kraft af, at der ikke var nogle anmærkninger.

Strammet op

Hvad har I gjort for at få den glade smiley tilbage?

- Vi har strammet op på flere ting. Vi mener selv, at vi altid har sat fødevaresikkerheden i højsædet, og vi er også grundige med rengøringen. Men her var der nogle ting, hvor Fødevarestyrelsens kontrollanter syntes tingene ikke var i orden. Derfor har vi nu strammet op på tingene, og nu kan kunderne se i vores vindue, hvor kontrolrapporten er hængt op, at vi nu igen har en glad smiley. Derfor er vi også sikre på, at vi igen får alle kunder tilbage, lyder det optimistisk fra Hamid Faiz.

Han har været medejer af Pizza Expressen siden 2009.

- Det er en forretning, som har eksisteret i Ribe de seneste 26 år, og vi er stort set tre generationer, som har været med til at drive den. Nu er vi sikre på, at vi igen får ro på, og så koncentrerer vi os om at lave god mad under sundhedsmæssigt forsvarlige forhold, siger Hamid Faiz.

Ribe-pizzaria har fået glad smiley tilbage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce