Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Butik er åben igen efter rottebesøg

Dagli'Brugsen i Gørding havde i sidste uge uanmeldt besøg af en rotte. Den blev fanget, og butikken åbnede igen lørdag. Arkivfoto.

Butik er åben igen efter rottebesøg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I starten af sidste uge lukkede Dagli'Brugsen i Gørding, da personalet fandt en rotte. Skadedyrsbekæmpelse, rengøring og meget andet blev derefter igangsat, og lørdag kunne butikken igen åbne.

GØRDING: Tirsdag 14. marts lukkede Dagli'Brugsen i Gørding midlertidigt, da butikken havde fået besøg af en rotte. Nu er butikken igen åben efter en større omgang med skadedyrsbekæmpelse, en rottehund, kloakfolk, tømrer og professionelle rengøringsfolk.

- Det er så skønt at have åben igen. Vi håber aldrig, der kommer rotter igen, for det har været hård omgang, siger Lene Petersen, der står for butikken, mens brugsuddeler Torben Wagner er på ferie. Butikken åbnede igen lørdag den 18. marts.

Rotten var først blevet fundet i butikken, hvor den var gået om bord i en pose pasta. Senere blev den lokaliseret af en rottehund under en fryser på lageret. Der blev spredt mel ud i lokalet, for at kunne se rottens fodspor, og onsdag morgen blev rotten fanget.

- De mener, at den er kommet ind af en lille kloak. Derfor er alle vores kloaksystemer blevet rottesikret, så der aldrig skulle komme nogen ind igen, siger Lene Petersen.

Butik er lukket: Personale så en rotte

En dyr omgang

Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, fortæller, at episoden koster mange penge for butikken. Det omhandler både, at skadedyrsfirmaet bliver tilkaldt, at en masse varer bliver smidt ud, at der hyres professionel rengøring samt at butikken mister omsætning for de dage, hvor man har haft lukket.

- Men nu kan kunderne igen føle sig trygge ved at handle der, siger Jens Juul Nielsen, der ikke kan komme med et konkret bud på, hvad episoden har kostet butikken i kroner og øre.