Borgertilfredshed. Vejen Kommune nummer 81


Borgertilfredshed. Vejen Kommune nummer 81

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Vejen. 

Hvis en kommune er succesfyldt skal borgere og erhvervsvirksomheder trives. Det er derfor rigtig fint, at Dansk Industri og Dansk Byggeri i en del år har placeret Vejen Kommune i top 10 over erhvervsvenlige kommuner efter kriterier opstillet af de to pågældende organisationer. I banken SparNord's analyse er Vejen Kommune det sted i Danmark hvor forholdsvis flest virksomheder har overskud, resultatfremgang og øget egenkapital - og det er naturligvis virksomhedernes fortjeneste. Så alt i alt er det godt, vi skal holde kursen og forbedre erhvervsudviklingen.

Men hvad med at spørge om borgernes tilfredshed med bopælskommunen, målt i forhold til andre kommuner? Det er jo mennesker det drejer sig om. Der er kun få undersøgelser, der belyser spørgsmålet, en af dem er udgivet i 2017 af Kuben Management: "Markedsindsigt i de danske kommuners udvikling. Vindere og tabere i kampen om borgerne". Vejen Kommune ender på en utilfredsstillende 81. plads ud af 98 kommuner.

Kommunens borgere bedømmer områderne indkøb, kultur og især transport lavere end landsgennemsnittet. Områderne institutioner/skoler, sportsfaciliteter og boligudbud vurderes lidt højere end landsgennemsnittet. I alt rækker det kun til en 81. plads.

Kommunen skal gå på to ben med fokus på borgertilfredshed og erhvervsudvikling. Det er helt uholdbart, at borgernes bedømmelse af kommunen kun rækker til en 81. plads. Den placering bidrager ikke til øget bosætning og vækst. Der skal en anden kurs til for at kunne genopbygge borgertilfredsheden. Og blandt mange områder skal der hurtigst mulig komme forbedringer på transportområdet, som er bundskraberen i Vejen Kommune.   

Borgertilfredshed. Vejen Kommune nummer 81

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce