Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tildelingsmodellen og kvaliteten i undervisningen


Tildelingsmodellen og kvaliteten i undervisningen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Varde. 

Læserbrev: Kommunalbestyrelsen i Varde træffer snart beslutning om den fremtidige struktur på skole- og dagtilbudsområdet. Visionen er: En endnu bedre skole. Et væsentligt spørgsmål i den sammenhæng må være: Hvad forstår kommunen ved en endnu bedre skole? Spørgsmålet handler om begrebet kvalitet. Kommunen har defineret kvalitet som nærhed, men hvis kvaliteten alene består i, at man bevarer den lokale skole, kan man betvivle, om visionen: En endnu bedre skole, kan realiseres.

Virkeligheden er, at det ikke er lykkedes at finde det ønskede rationale på 20 mio. kr. Der mangler ca. seks mio. kr., som skal derfor findes på tildelingsmodellen. Det kan kun betyde én ting, at der skal skæres i antallet af stillinger, og dermed bliver der færre lærere til at undervise eleverne, med den konsekvens at lærerne skal undervise endnu mere, end de allerede gør i dag. Det hænger hverken sammen med visionen eller målet om større kvalitet i undervisningen.

 

Per Rask Jensen har haft mulighed for at kommentere indlægget.

 

 

Politikere vil prioritere børnepasning over skoler