Ringe sagsbehandling


Ringe sagsbehandling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Mogens Poulsen, Skolegade 65, Lunde
Foto: Chresten Bergh
Debat Varde. 

Komunalreformens loVede velsignelser er blevet den illusion, som vi mange skeptikkere indså fra den spæde start.

Løfterne var mange, herunder at de større enheder ville være i stand til at yde en bedre service på et højere kvalificeret niveau og med en kortere ekspeditionstid.

Intet af dette er nået, og nu konfronteres man i JV DEN 10/4-18 med at Ankestyrelsen omgør 33% af Varde kommunes afgørelser i klagesager inden for social- og beskæftigelsesområdet.

Der er tale om afgørelser omhandlende sygedagpenge, rollatorer og lign. samt hjælp iøvrigt til handicappede.

Ikke alene har disse 33% fået en fejlagtig afgørelse, men de har også ventet i måneder, halve eller hele år for at få det, de i henhold til lovgivningen har krav på.

Det er en ukvalificeret sagsbehandling og helt uakceptabelt, og for borgerne er det ydmygende og ikke menneskeværdigt - det er simpelthen for usselt.

Tilliden til systemet er ringe, og spørgsmålet melder sig om de kommunale afgørelser, der er truffet i sager - som ikke bliver anket - er rigtige.

Med god grund kan man tro, at også disse er behæftet med en fejlmargin.

Jeg tror det og vil anbefale, at de, der måtte være i tvivl om rigtigheden af afslag tager kontakt til kommunens borgerrådgiver med henblik på at anke afgørelsen, idet professionel bistand synes nødvendig.

Sagen er for mig at se et brud på al anstændighed, og borgmesteren burde, som andre borgmestre i det sønderjydske, kommentere denne, og ikke mindst, hvordan han vil "sone kommunens brøde".

Borgmester Erik Buhl svarer:

Det er altid beklageligt, hvis kommunen træffer forkerte oplysninger, og Varde kommune arbejder målrettet på at træffe de rigtige afgørelser.

Ringe sagsbehandling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce