Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

DI-undersøgelse Sagsbehandling er et problem


DI-undersøgelse Sagsbehandling er et problem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Varde. 

I almindelighed ef det ikke så ringe at være på en 20. plads ud af 98 kommuner (i DI-undersøgelsen om lokalt erhvervsklima (Red.).

Når man imidlertid på så væsentligt et område som Kompetence og hurtig sagsbehandling  styrtdykker fra en 9. plads til en 32. plads, er det et problem, og i særdeleshed fordi der har været megen fokus og inddragelse af den overordnede ledelse, der medførte en efterfølgende 9. plads i 2016.

Så snart fokus ophørte, faldt man tilbage til sædvanlig, kommunal servicestandard, som er åbenbar for ringe, og forståeligt nok er borgmesteren skuffet. 

Kommunaldirektøren tager lettere på problemet og taler om "fintuning", hvor grovjustering og rettidig lederskab synes påkrævet.

Borgmesteren udtaler, at man ikke har været skarpe nok på opgradering og bemanding, men man kan ikke bemande efter spidsbelastning, og bl.a. byggeri er konjukturfølsom, og byggeriets implicerede, herunder den kommunale byggesagsadministration, må leve, arbejde og tilpasse sig disse vilkår.

Som borgmesteren udtaler, er der tale om en varig indsats, hvilket han bør lade "sive ud" til den samlede administration.

Han udtaler ligeledes:" Vi skal blive bedre til at servicere dem, der tjener penge til os"

Men burde rettelig have fortsat: "og alle andre borgere, som har behov, og som kommunen er pålagt at servicere."