Hvordan genkender man en dårlig journalist eller et utroværdigt medie? Statistik.


Hvordan genkender man en dårlig journalist eller et utroværdigt medie? Statistik.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Tønder. 

Læserbrev: Statistik er måske i sin essens harmløs, måske anvendelig. Men ikke, når den dagligt misbruges til at manipulere et lands borgere. Og hvem sætter barren for det, der måles? Årstal?

Det er vel det mest manipulerende værktøj set efter talens brug og manipulerede billeder eller skriftlige løgne. Dybest set siger det intet, uden fortælling om udeladelser og valg.

Men ikke desto mindre forekommer det dagligt, især i DR, men også skrevne medier. Man vil kunne frembringe tusinder af eksempler, blandt andet hver gang et procenttal nævnes. To ud af fire giver 50 procent, men 5000 ud af 1000 giver også 50 procent. Det er faktiske falske nyheder.

For man ved godt at det intet siger.

Senest har man i JydskeVestkysten svinet hele den sønderjyske befolkning til. At sønderjyderne har dem med færrest nabohjælp, fordi de ikke er tilmeldt nabohjælp via en app. Det er en lodret løgn og bør koste avisen en hob abonnenter.

For i Sønderjylland kommer man hinanden ved, men på den gode måde. Man blander sig ikke, men man holder øje med den svagelige nabo, og hus.

Man passer på hinanden. Det behøver man ikke en app til, ej heller en smart konsulent, der udtaler sig om noget han ikke ved og slet ikke dovne betjente der ikke gider at spørge naboen. Man siger det er bedre at side på kroen og tænke på kirken end i kirken og tænke på kroen.

Det er bedre at være der for naboen og hans hus end at føle sig god fordi man har downloaded en app. Og denne dovne, dårlige journalist kender intet til Sønderjylland, hvorfor han hellere skulle holde sig fra tastaturet. Ligesom alle de smarte eksperter, skulle holde mund. Men journalistisk kvalitet er vel en by i Rusland.

Hvordan genkender man en dårlig journalist eller et utroværdigt medie? Statistik.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce