Bedre service og mere tid til medarbejderne


Bedre service og mere tid til medarbejderne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Tønder. 

Læserbrev: I et indlæg i JydskeVestkysten kritiserer kommunalbestyrelsesmedlem Mathilde Ziefeldt sundhedsudvalgets indstilling om, hvordan vi vil anvende vores del af midlerne til bedre bemanding i hjemmeplejen og på plejecentrene. Mathilde Ziefeldt ser hellere, at vi bruger de fire millioner kroner, vi er tildelt, på at udvide bemandingen i stedet for at tage flere opgaver ind.

Med den løsning, sundhedsudvalget peger på, gør vi faktisk begge dele.

Udvalget lægger op til, at de svageste borgere - knap 600 - kan få en halv times ekstra hjælp hver anden uge. Den udvidede hjælp kan leveres fleksibelt i løbet af ugen, og den enkelte hjemmehjælpsmodtager kan selv bestemme, hvad den ekstra tid skal bruges til.

For at kunne levere denne udvidede service er der behov for, at nogle af medarbejderne i hjemmeplejen går op i tid. Det er der rent faktisk ønske om hos en stor del af de medarbejdere, der i dag ikke er på fuld tid. Viser det sig, at der skal yderligere ressourcer til for at løse opgaven, søger vi flere medarbejdere.

For sundhedsudvalget er det ikke et mål i sig selv at udvide bemandingen. Målet er dels at tilbyde borgerne den bedst mulige service og dels at sikre medarbejderne gode arbejdsvilkår.

Med den valgte løsning opnår vi begge dele: En række hjemmehjælpsmodtagere får endnu bedre service, og et ønske hos en stor del af personalet om at få mere tid kan imødekommes.

Så jeg synes, vi har en succeshistorie her. Og så bliver jeg altså lige nødt til at gentage: Den tid, personalet bruger på transport mellem opgaverne, går ikke fra den tid, den enkelte borger er tildelt.

Bedre service og mere tid til medarbejderne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce