Marina City


Marina City

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Kolding. 

Læserbrev: Godt design er kendetegnet ved funktionalitet og god logistik, - desværre er begge dele fraværende i kommunens marinaprojekt, der på trods af lukningen af erhvervshavnen og nye muligheder fortsætter uændret. Et projekt til en halv milliard kroner på katastrofekurs. Hvorfor tænker man ikke projektet igennem med de nye muligheder for at løse fremtidige konflikter i designfasen, frem for at lave lappeløsninger senere. Er fakta, at projektmagerne har bevæget sig så langt ud i "kviksandet", at de ikke kan finde tilbage? Med beslutningen om at lukke erhvervshavnen, er forslaget med at flytte den tekniske del af marinaen ud på indspulingsområdet blevet en mulighed, der bør udnyttes. Støjen fra klaprende master, tung transport og det optiske med vinterindpakkede både, efterladte bådtrailere og vinterstativer kan med fordel gemmes væk mellem haller og beplantning på indspulingsområdet.

Om åen skal forlægges nord om havnebassinet gennem indspulingsområdet (Alaska), eller gennem city delen er et spørgsmål om pris og andre parametre. Sikkert er det, at der nu kan bygges mod Skamlingvejen uden hensyn til transport og opbevaring af lystbåde, ligesom at fredskoven kan bevares eller kombineres med en ferieby ect. Med hensyn til Nordhavnen mener jeg, at den i første omgang skal bevares og flyttes delvist i takt med at sejlerne ønsker at flytte til den nye Marina med City. Bådelauget kalder til medlemsmøde om sagen, mandag den 21. januar kl. 19.00 på KUC Ågade.

Marina City

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce