Byråd på dybt vand


Byråd på dybt vand

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Kolding. 

Læserbrev: Nu fanger bordet - eller gør det. Efter en forhastet beslutning om havnen, er det tid til grundige overvejelser.

Masterplanen indeholdt den gamle plan om lystbådenes flytning til Marina syd. Hvad så nu.

Mon ikke sejlerforeningen siger: Hvorfor flytte? I denne nye sammenhæng med gode boliger lige ved vores gamle lystbådehavn.

Spørg investorerne. Hvem vil investere i den påtænkte Marina City med udsigten til det store udbud af byggemuligheder fremover og til mange års byggeplads som nabo.

Er den plan overhovedet realistisk med muligheden for bevarelse af lystbådehavnen i nord. Er Kystdirektoratet spurgt og har givet sin tilladelse til at bygge ude i fjorden.

Alle byrødder må overveje: Hvordan forklare flytningen af virksomheder med behov for skibstransport til andre havne. Hvilke havne - i Fredericia er der også gang i boliger på havnen. Og det større perspektiv, at flytte transport fra søvejen til motorvejen.

Hvordan vil I agère fremover: Jer, der blev sat udenfor døren som "inhabile". Jer, der stemte for, selv om I er imod - som socialdemokraterne, der uforståeligt stemte ja "for at få indflydelse". Jer, der er venstrefolk, som føler jer bundet af partidisciplinen i det absolutte flertal.

Alle jer, der i 20 år ikke har villet afgive en tomme af det store sydlige havneareal til attraktive formål nord for åen. I øvrigt, hvor flere virksomheder slet ikke er havnerelaterede. Se tilbage til arkitektkonkurrencen om Åparken og den efterfølgende lokalplan, underskrevet af Per Bødker Andersen. Her lå grænsen urokkelig fast forankret midt i Kolding Å. Nu er der ingen grænser for forandringerne.

Spørg så jer selv, om de skibsafhængige virksomheder ikke har al mulig grund til at føle sig røvrendt - og blive absolutte modspillere.

Byråd på dybt vand

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce