Kommentar til Thomas Nielsen


Kommentar til Thomas Nielsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Esbjerg. 

Læserbrev: I JydskeVestkysten den 21. Januar 2019 skriver Thomas Nielsen, at en fælles turistguide ikke er til gavn for Ribe.

Det er jeg ikke enig i. Hensigten med den fælles turistguide er på ingen måde at underkende Ribes status som turistmagnet. Tværtimod er vi slet ikke i tvivl om, hvor stærkt et brand Ribe reelt er. Ribe er Danmarks og Nordens ældste by, charmerende, hyggelig og med stor tiltrækningskraft på gæster fra hele verden. Esbjerg kan noget andet og er et helt andet brand. Energimetropolen med fokus på erhvervsturisme, shopping, sport, olie/gas, digitale eventyr og høj puls. Det er vi slet ikke uenige i, derfor har vi også lavet et opslag i turistguiden, som fortæller om Ribe og Esbjergs forskelligheder, men også hvor godt Ribe og Esbjerg faktisk komplimenterer hinanden. Ribe som den autentiske middelalderby og Esbjerg som den moderne storby.

Tanken med den fælles guide er at fortælle både hvad Ribe er, men også hvad Esbjerg er. Vi vil gerne komme længere ud med både Ribe og Esbjerg brandet. Hvorfor ikke fortælle den gode historie om Ribe til de, der besøger Esbjerg og omvendt, så vi får endnu flere gæster til vores område med flere overnatninger til følge.

Beslutningen om at lægge de to guider sammen er taget af Business Esbjerg i samråd med vores Turisme Advisory Board, der består af turismeaktører fra både Ribe, Esbjerg og Fanø.

Turismemæssigt set står vi på landsplan overfor en ny udfordring, hvor vi skal gå fra at være cirka. 85 turistorganisationer til at være 15-25 destinationer. Det vil kun blive muligt at søge midler til markedsføring, hvis vi samler os. Dette er første skridt i den retning, men det betyder ikke, at vi ikke fortsat vil værne om Ribes gode brand og styrker og det samme med Esbjerg, der hvor det giver mening.

Kommentar til Thomas Nielsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce