Borgerne er til ulejlighed


Borgerne er til ulejlighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Billund. 

Læserbrev: Politikerne vil skære ned på åbningstid i Borgerservice i Billund

Ny hjemmeside om byudvikling i Billund er lige gået i luften. Playline-projektet er sat i gang i Billund. Borgerservice i Billund skærer ned. Hov! Hvad er nu det? Samtidig med, at der bruges kræfter og tid på turisterne og nye tilflyttere, skærer politikerne ned på Borgerservice i Billund.

Formanden for unge- og kulturudvalget, Stephanie Storbank, bor ikke i Billund - ellers ville hun ikke sige til avisen: "Det føles forkert at køre fra Grindsted til Billund og kun have fire-fem ekspeditioner". Og samtidig fastslå, at det er for at give medarbejderne arbejdsro til at besvare digitale henvendelser. Der er skam computere i Billund.

Tænk engang, Borgerservice er under pres pga. flere henvendelser fra borgerne! Man skal passe sig selv som borger og meget gerne udføre frivilligt arbejde, men ikke være til ulejlighed for kommunen.

Og er det ikke sjovt, at mens man vil indskrænke Borgerservice - borgernes ret til at henvende sig til egen kommune, hvor man betaler skat, og dermed løn til medarbejderne - så opretter Billund kommune nu kontortid for udvalgsformændene, så borgerne kan henvende sig ....

At skære ned i borgernes adgang til hjælp og samtidig beklage sig over, at der er noget at lave. Der er så mange henvendelser. En del borgere har brug for hjælp ved selvbetjening, så er der de udenlandske borgere, og de ældre borgere - alle sammen tager tid for Borgservice. Jamen, er det ikke det, arbejdet drejer sig om? Og at være kommunens venlige ansigt over for borgerne. Alt kan og skal ikke digitaliseres.

Når man kan så meget - så godt - så hurtigt - og har en god kommunekasse - så kan man også betjene borgerne uden at skulle beklage sig over antal henvendelser og opgaver. Den sædvanlige løsning med at nedskære i åbningstid er pinlig. Har det politiske område måske fået for lidt tildelt fra kommunens store budget? Det skal jo ikke gå ud over Borgerservice i Billund.

Borgerservice-medarbejderne, jeg hilser på i biblioteket i Billund, er meget venlige. Ligeså i Grindsted. Travlhed eller ej. Det er ikke dem, min kritik skal ramme.

Borgerne er til ulejlighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce