Millionbesparelse på busfusion


Millionbesparelse på busfusion

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Aabenraa. 

Læserbrev: Den 19.4.2018 bringer JV en særdeles interessant artikel om sammenlægning af Sydtrafik og Fynbus til et trafikselskab.

Region Syd er den eneste region i landet, der har to trafikselskaber.

Denne sammenlægning har jeg bragt på TM dagsorden/diskussion den 13.8.2014, den 2.5.2015 og 12.8.2016, hver gang med et enig TM udvalg, der går ind for sammenlægning til et selskab.

JV`s artikel nævner en besparelse på syv mill.kr der vedrører 20 administrative stillinger og jeg forventer at det bliver ved naturlig afgang. Efter min vurdering vil besparelsen være ca. 25 mill. kr. årligt (efter nogle år), som bl.a. findes ved følgende: -ved dobbeltfunktioner på ledelse og personalesiden (kun en direktør og kun en administration). - en hovedlokalitet/bygning/adresse i stedet for to. - kun investering et sted i teknologi, økonomisystemer, hjemmesider, præsentation, møder, inventar, konsulenthjælp, revision osv. - kun et selskab skal investere i rejsekortet. - kun en bestyrelse.

Yderligere fordele ved sammenlægning er at taksterne kan nedsættes eller der kan indsættes flere afgange og ruter til gavn for brugerne eller pengene kan fordeles til ejerne.

Sydtrafik siger ja til en sammenlægning. Fynbus siger nej til denne store gevinst. Det er ejerne - Regionen og Kommunen - der kan forlange en sammenlægning.

Jeg kalder denne sammenlægning bæredygtig økonomi og sund fornuft. Jeg vil ligesom Morten Weiss-Pedersen gerne se de politikere og bestyrelsesmedlemmer, der ikke vil være med til at høste denne gevinst.

Millionbesparelse på busfusion

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce