Venstre fører skræmmekampagne og partiets friskolesnak er utilstedelig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Troels Ravn MF (S) formand Social-, indenrigs- og børneudvalget, Dalgårdsvej 124, Vejen
Steen Brogaard
Debat. 

Læserbrev: Både som skoleinspektør og som politiker mener jeg, det er vigtigt, at vi har friskoler. Der skal være et alternativ til folkeskolen for elever og forældre.

Jeg går også ind for det frie valg. Men jeg går ikke ind for, at privatskoler og privathospitaler skal favoriseres økonomisk, sådan som Anni Mathiessen ønsker det i JydskeVestkysten den 19. maj.

Det passer ikke, som Venstre hævder det, at antallet af friskoler vil falde med mindre støtte. I 2010 sænkede den borgerlige VKO regering den såkaldte koblingsprocenten til 71 - som Socialdemokratiet foreslår det nu, og dengang betød det ikke lukninger.

Årsagen til, at der er kommet færre skoler i de små lokalsamfund i Danmark er først og fremmest Lars Løkkes kommunalreform.

Det hører også med, at den borgerlige regering de senere år har lavet besparelser i folkeskolen for mere end en milliard kroner - samtidig med, at privatskolerne altså har fået tilført 350 millioner kroner ekstra.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce