Trafikaftale med sønderjyske perspektiver

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg er glad for den infrastrukturplan, som DF og regeringen præsenterede i sidste uge. Frem mod 2030 investeres der stort i at anlægge og forbedre veje og jernbanestrækninger i hele landet. Vi skal bruge investeringer i infrastruktur til at binde landet bedre sammen, sikre vækst og bekæmpe trængsel. Det er rigtig godt.

Også for Sønderjylland har aftalen interessante perspektiver. Jeg ser meget frem til, at motorvejen E20/E45 ved Kolding bliver udvidet. Her er der virkelig mange, der i dag spilder tiden med at sidde i kø. Og så bliver det også godt med Ny Midtjyske Motorvej, der skal gå fra Haderslev og nordpå og være med til at aflaste E45.

Det er ingen hemmelighed, at jeg er stor tilhænger af planerne om en broforbindelse mellem Als og Fyn, som virkelig vil være med til at aflaste Trekantområdet, som er hårdt plaget af trængsel og køer. Og i aftaleteksten indgår en ambition om at se nærmere på en fast Als-Fyn forbindelses potentiale. Vi er langt fra i mål, men drømmen lever!

Og i den sammenhæng vil jeg gerne opfordre min socialdemokratiske kollega Benny Engelbrecht til offentligt at sige meget klart, om vi kan regne med, at hvis næste valg ender med en regering med Mette Frederiksen som statsminister, så vil man fastholde ambitionen om en fast Als-Fyn forbindelse.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce