Tønder-Tinglev banens fremtid

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Fredag 15. marts 2019 under overskriften, "Fortsat fuldstændig uvished om Tønder-Tinglev banens fremtid". Her kan jeg læse, at TinglevForum med Poul-Erik Thomsen som formand udtaler, at det er en skandale, at spor og signaler ikke er blevet fjernet. Det skal da ikke fjernes, for der skal da køre tog igen.

Der bliver snakket så meget om miljøet, og skinner, sveller og signaler skal opgraderes, så vi kan få gods til og fra udlandet flyttet fra vej til bane. Med den holdning Poul-Erik Thomsen og andre har, så ser de kun begrænsninger og ikke muligheder. Med åbning af strækningen Tønder-Tinglev bliver det jo let at sende gods til Tinglev, for så er de jo ude ved hovedsporet, hvor det så kan sendes i enten nordlig eller sydlig retning.

Poul-Erik Thomsen mener også, at svellerne udgør en forureningskilde. Sikke noget vrøvl. Jeg synes, Poul-Erik Thomsen skal undersøge til bunds om det, han vil udtale sig om. Det med jernbaner ved han ikke nok om. Jeg synes, du skal holde dig til at kommentere politik, for det gør du godt.

Der er jo mindst tre store virksomheder i Tønder, som er potentielle kunder til at benytte jernbanen. Her tænker jeg på Brdr. Hartmann, Hydro aluminium og måske Ecco, og det kunne være, der kom flere til, når først der kommer gang i banen.

Trafikstyrelsen har udtalt sig om, at en total renovering vil koste 225 mill. kroner. Den tror jeg ikke på. Det regnestykke vil jeg gerne se - nej, ca. det halve vil jeg tro. Så lad være med at se så negativt på alt, hvad der hedder jernbaner. Jernbaner er mere miljøvenlige end vejtransport.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce