Schütt fører sognerådspolitik, når det gælder cykelstier

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg mener, at vi skal have mest mulig forbedring af sikkerhed og færdsel på cykelstier for især skolebørn.

Så Ejler Schütt - det, der skete på sidste teknik- og miljøudvalgsmøde, er ren sognerådspolitik.

Jeg stemte imod med begrundelsen, at anlæg af første etape fra Rens til Saksborg langs Burkal Kirkevej er, at der er en aftale alene om reservation af tre mio. kr., og det samlede projekt er opgjort til 13,85 mio. kr. Det giver ikke mening at igangsætte, før statslig medfinansiering kan opnås.

Jeg stemte imod projektering af cykelsti langs Haderslevvej, fordi jeg først ønsker projektet udarbejdet i 2020, da der er mange andre projekter, som forvaltningen prioriterer højere.

Hvis vi skal se på brug af pengene med trafiksikkerhedsmæssige briller, er der længe til, at der bliver anlagt cykelstier mellem Nørbyvej og Bodum Bygade, og så må Ejler Schütt forklare, at man bruger penge til projektering, uden at der kommer en cykelsti.

Husk på, at der er cykelstriber langs Haderslevvej på en meter, så der er mange andre steder, der er større behov.

2018

En pulje til cykelstier på fem mio. kr. årligt i 2018-2020. Der er tale om et rammebeløb, som kan prioriteres i udvalget til konkrete projekter i takt med, at der opnås medfinansiering fra de statslige puljer. I puljen indgår også et beløb til projektering af tredje etape mellem Bodum og Genner.

2017

Der reserveres tre mio. til forbedring af cykeltrafiksikkerheden på strækningen Rens, Saksborg, Bylderup Bov. Beløbet kan indgå i en pulje sammen med midler fra statslige puljer.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce