!DOCTYPE html> Politiske prioriteringer i Ribe | Debat | jv.dk

Politiske prioriteringer i Ribe

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

For ikke så længe siden renoverede man parkeringspladsen ved Rosenalle ud mod jernbanen. Flot er den blevet. Handicap og tilgængelighed er også indtænkt, idet man har anlagt to handicap pladser, men om et handicappet menneske tør at gå over vejen på dette sted? Det er så spørgsmålet. Andelen af cyklende i Ribe, og i særdeleshed i dette område er stærkt nedadgående. Det er for farligt. Som gående fra bybus eller lyskrydset skal jeg ned ad en tappe til denne nyrenoverede parkeringsplads, da der ikke er et fortov på denne side af Rosenalle, for at komme til genbrugsbutikken. Der synes ikke at være tænkt på de gående overhovedet, idet jeg må gå op og igennem beplantningen for at komme hen til butikken. Når læhegnet vokser til, er det en umulighed og så må jeg ud på vejen og være bange for, at der skal ske en ulykke. Med den trafik og den smalle cykelsti som jeg jo vil fylde. I kvarteret ved Ole Rømers Vej er man som gående også totalt glemt. Omhu og fornuften virker total fraværende, og druknet i kasse tænkning. Hvorfor tænker man ikke på de svages mobilitet og sundhed. Det er da uden sund fornuft kun at tænke trafik afvikling og ikke miljø. Hvis man vil være en demensvenlig kommune, kunne man jo starte nu. De rette ansvarlige må komme for lidt ud at gå, eller aldrig tage by bussen. Et møde med virkeligheden - dem uden bil.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce