Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Mit læserbrev er ikke en hån: Homoseksuelle er ikke dårlige mennesker


Mit læserbrev er ikke en hån: Homoseksuelle er ikke dårlige mennesker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Martin Nissen, Haderslev Husmenighed, Ahornvej 10, Haderslev
Billede
Holdningsstof. 

Mange homoseksuelle føler, at mit læserbrev er en hån mod dem som mennesker. Men det er det aldeles ikke.

Jeg skriver intet om, at homoseksuelle er dårlige mennesker. Jeg skriver, at homoseksualitet er unaturligt. Gud har jo skabt mennesker, som mand og kvinde, og de kan ha' sex og få børn og slægten kan fortsætte. Det er Guds skaberorden.

To mænd kan ikke få børn sammen og hvis alle var homoseksuelle, så ville verdens befolkning uddø på et tidspunkt. Så derfor er homoseksualitet unaturligt. Jeg har endnu ikke set nogle gode argumenter for, at homoseksualitet er naturligt.

Gud har skabt alle mennesker med en fri vilje. Derfor har jeg respekt for, at mennesker kan træffe deres valg. Men alle valg her i livet har nogle konsekvenser. Når en pige f.eks. vælger at dræbe det ufødte barn i maven, så er det en forkert beslutning og imod Guds bud. Derfor er der mange piger, som får det dårligt bagefter og måske også psykiske problemer.

Nogle har skrevet, at religion er skyld i fordømmelse af homoseksuelle. Ja, religioner er ofte fyldt med en masse påbud og regler. Da Jesus var på jorden, var hans største kritikere netop farisæerne, som gik op i at overholde alle mulige regler. Men Jesus kom ikke for at fordømme mennesker, men for at frelse mennesker.

Det er også derfor, at jeg heller ikke fordømmer homoseksuelle, men fortæller, at ALLE mennesker har syndet, og der er tilgivelse at få hos Jesus, hvis mennesker erkender, de er syndere, og de vil vende om til Gud og tro på Jesus Kristus og blive hans disciple. Så bliver vi "født på ny".

Hvis vi vælger at vende om til Gud, så får dette valg betydning både før og efter døden. Jesus siger helt klart, at efter døden er der enten himmel eller helvede.

Så når jeg skriver disse læserbreve, så er det ikke for at nedgøre homoseksuelle. Faktisk kender jeg flere homoseksuelle, og de er flinke mennesker.

Nej - når jeg skriver, så er det for at mennesker kan få mulighed for at træffe de rigtige valg og vende om til Gud.

Mit læserbrev er ikke en hån: Homoseksuelle er ikke dårlige mennesker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.