Man mindes de gode gamle dage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Nej, hvor er det et tungt apparat at danse rundt med, grænsekontrollen.

Forleden var der lange køer ved grænsen mod Danmark. Bilerne kører frem i to rækker ved krusågrænsen, og efter et kvarters tid kommer vi så til selve grænsekontrollen, hvor der kun er en ensporet overkørsel. Jeg åbner vinduet og spørger grænsebetjenten: "Kunne I ikke åbne et ekstra spor for at få afviklet trafikken hurtigere?"

"Ikke i dag" replicerer betjenten. Og jeg tillader mig at spørge: "Hvorfor Ikke?" "an du så se at komme afsted", lyder så svaret fra den lettere stressede betjent.

Naturligvis kunne jeg have kørt over Padborg, da der sjældent er spidsbelastning der. Og så mindes man dengang, da der både var toldere og betjente ved grænsen. Gik det ikke meget lettere? Ja, vist, men så skal det også indrømmes, at trafikken i dag vel er en 3-4 gange større end i "de gode gamle dage".

Ja, man frustreres lidt over ventetiden i en tid, hvor alt skal afvikles hurtigt, men mon ikke tilstandene er kommet for at blive, så længe vi lever i det nye dynamiske Europa med folkevandringer flygtninge og stor interaktion mellem landene.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce