Læserbrev. Uacceptable forhold

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

I tirsdagens udgave af JydskeVestkysten kan læses, at Esbjerg har cirka 1000 unge under 25 år på kontanthjælp.

Det må da opleves af andre end mig som værende fuldstændig uacceptabelt med de mange arbejdsmuligheder i storbyen Esbjerg, herunder efterspørgslen efter at få udført småjobs, der er.

Er det ikke på tide, at der tages en debat om, hvornår der nydes. Underforstået, at der ydes førend der nydes? Jeg har boet i en mindre kommune, der, når en mødte op på kommunen for få kontanthjælp, ville henvise den pågældende til beskæftigelsesafdelingen.

Det kræver jo, at den store kommune med mange ansatte er gearet til straks at sætte personen på et kommunalt ekstrajob, eller servicejob andet sted. Det er vel ikke udover almindelig forventning, at Esbjerg kommune kan klare en sådan opgave.

Jeg er helt afklaret med, at der vil være få personer, der ikke umiddelbart kan henvises til job med det samme af forskellig årsag. Det skal imidlertid ikke være den pågældendes manglende lyst til netop det stykke arbejde, der fritager for at yde.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce