Læserbrev. Roses den som roses bør

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Esbjerg: Nu er det helt galt i "Laksegade" - læs: Esbjerg Byråd.

Byrådsmedlem Hans Sønderby (DF) rejste en skarp kritik af forvaltningens ændrede regelsæt for adgangsforholdene i Marbæk Plantage. Det skabte en del debat.

Nogle var enige i, at der skulle lukkes af for almindelig færdsel ved at opsætte bomme, andre mente, at det var et indgreb i deres naturlige adgang til den plantage, hvor de var kommet i mange år, og uden at de havde bemærket daglige problemer i dette, at plantagen var åben for almindelig færdsel.

Jeg selv er kommet meget i plantagen, såvel tjenstligt som privat, og herunder talt med mangen en svampeplukker, uden at der har været problemer af nogen art. Jeg har altid oplevet, at man tog hensyn til hinanden. Derfor var jeg også helt på linie med Hans Sønderbys kritik af lukningen for almindelig færdsel i plantagen.

Nu er der drejet på knapperne, og udvalgsformanden og borgmesteren er i fællesskab gået i tænkeboks og har født en ny udgift for kommunen, idet et foreslag om at etablere kørsel med golfvogne i plantagen er kommet på banen?

Kom nu til fornuft, der er ikke basis for andet end at føre adgangsforholdene tilbage til det oprindelige. Hvorfor skabe problemer, hvor ingen er?

Iøvrigt ser det ikke godt ud, når borgmesteren og udvalgsformanden pynter sig med lånte fjer. Er det så svært at rose en byrådskollega for godt udført arbejde i forholdet til kommunens borgere. Jeg tænker her på, at Hans Sønderby rejste sagen, og dermed godt kunne tiltænkes lidt positivt omtale.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce