Klimaet er vigtigt

Klimaet er vigtigt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Klimaet er vigtigt. Hvor, hvornår og hvordan kan jeg sættes ind? Al forandring starter hos mig selv.

Fint med demonstation med svenske Greta Thunberg i front, men hver anden gang kunne der samles affald ind lokalt. Plastik i naturen er et problem for blandt andet dyrelivet.

Vatpinde, hår og tamponer er affald og skal ikke i toilettet. Undlad også skyllemiddel.

Brug kun miljømærkede vaskemidler og plejeprodukter. Hvilke plejeprodukter vil jeg vælge fra?

Afkort brusebadet.

Hvornår bliver tøj til vasketøj? Fyld vaskemaskinen og hæng tøjet ud.

Besøg et rensningsanlæg og bliv klogere.

Tøj- og fodtøjsproduktionen forurener voldsomt. Vælg 100 procent økologiske tekstiler og mere genbrug. Lav tøjbyttedage på skolen.

Batter det at være vegetar/veganer, hvis de produkter, der vælges, transporteres ind fra fjerne lande?

Mindskes CO2'en, hvis vi køber årstidens råvarer og så lokale råvarer som muligt?

Fast Food-menuer serveres i masser af emballage - er det godt?

Drik dejligt postevand - helst pesticidfri.

Transport til hverdag og i ferien - står jeg fast på principperne, når jeg skal ofre egen komfort?

Der er helt sikkert flere steder man kan mindske eget CO2-udslip - affaldssortering, reducere madspild, udskiftning og slukning af elektronisk isenkram, plastikposer, engangsservice, "reklamer nej tak", printforbrug m.v

God arbejdslyst til den nye generation af ansvarbevidste forbrugere, som vælger at gøre en daglig indsats og blive sande klimatosser.

Det er en livsstil og det hele værd.

Klimaet er vigtigt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce