JydskeVestkystens EU-sludder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: I JydskeVestkysten-lederen den 19. marts får jeg kritik for at arbejde for en EU-afstemning, når vi kender resultatet af Brexit og følgerne af et EU, hvor det EU-kritiske Storbritannien, ikke længere er med til at træde på bremsen.

Sagen er, at Brexit ikke er det egentlige problem - det er symptomet på problemet. Briterne vil ud, da EU ganske enkelt bestemmer for meget. Hvis EU's svar på dette er endnu mere EU (som franske præsident Macron er bannerfører for), så vil det på lang sigt snarere være gift end medicin for patienten, her EU. I stedet for at smide mere kul på EU-toget, burde proeuropæerne bruge Brexit til eftertanke over, hvorfor mon briterne ikke ønsker medlemskab længere.

Nuvel, en folkeafstemning om tilknytningen til EU er først relevant, når danskerne klart ved, hvilke muligheder vi kan vælge imellem. Vi kender ganske enkelt ikke resultatet af Brexit endnu. Og vi ved ikke, hvordan EU vil udvikle sig uden briterne.

I DF stiller vi netop op til EU-Parlamentet for begrænse og bekæmpe EU's føderale drømmerier om meget mere EU, mens tingene falder på plads med Brexit. Så jeg mener det helt klart: På et tidspunkt skal danskerne spørges. Indtil da kæmper vi i EU-systemet for at begrænse og bekæmpe skaderne.

JV-redaktøren kalder dette udgangspunkt "utopi". Jeg kalder det sund fornuft.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce