Ikke et ord om Paludan: Slut med at frådse med opmærksomheden.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rikke Dal Støttrup, redaktionschef, Alt for damerne
Billede
Debat. 

På kant: Overskrifterne har ikke været til at komme udenom. Men jeg har i løbet af ugen ikke klikket på en eneste artikel, der handlede om Rasmus Paludan. Han - og de bøller, der gik i hans fælde og lavede så meget ballade på Nørrebro, at sendevognene blev nødt til at køre derud - har ikke fortjent min opmærksomhed.

I en verden, hvor netop opmærksomhed er vores allervigtigste valuta, bliver vi nødt til at passe på den, som en jysk pranger passer på sin tegnebog. Ligesom pengene kan opmærksomheden kun bruges én gang. De minutter, du bruger på Paludan, får du ikke igen. Til gengæld fortæller du med et klik på en artikel om hans tåbelige provokationer, at du gerne vil læse om ham. At han betyder noget. At han kan være med til at skaffe annoncørerne value for money. Og så får du mere af det samme.

Ligesom de fleste andre er jeg ellers slem til at frådse med opmærksomheden. Når det kommer til penge er jeg superbevidst: Shopper dyrt, men sjældent. Handler økologisk, men gerne i Netto.

Min anden valuta sløser jeg væk: Falder i staver på Instagram, forvilder mig ned i fordummende tråde på Facebook og tager maddingen på bt.dk.

Men i denne uge ville jeg ikke mere. Paludan og al hans væsen skal ties ihjel. I stedet brugte jeg de frigjorte minutter på historier om børnehavebørn, der flyttede ind på plejehjem. På dronningens fødselsdag. Og på alt med Sofie Linde, som har en forunderlig evne til at være idol og i øjenhøjde på én gang.

Jeg har søgt mod alt det, der samler os. Det er attention well spent for mig.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce