Hvis man kan holde ferie i Syrien kan man vel også rejse hjem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Morten Messerschmidt, (MEP) Dansk Folkeparti og folketingskandidat
Svindel-sag afgør ikke Messerschmidts folketingskandidatur
Holdningsstof. 

Flygtningedebat: I et par døgn har et tæskehold af journalister, eksperter og den hårde kerne i rød blok tævet løs på socialdemokraternes udlændingeordfører Mattias Tesfaye. Han har nemlig, ligesom Dansk Folkeparti, vovet at forsvare det princip, at flygtninge med opholdstilladelse en dag skal vende hjem og bygge deres land op.

Heldigvis er der hjælp at hente for Mattias Tesfaye - ikke hos de humanitære fantaster, men i den virkelige verden.

Muslimernes fastemåned ramadan'en er slut. Den fejrede hundredtusinder af syrere i Tyrkiet og Libanon og Jordan ved at rejse hjem til deres byer og landsbyer. Det fik jeg først at vide, da en borger sendte mig et link til en artikel i "Al Monitor", åbenbart et respekteret nyheds-site om Mellemøsten.

Bare i løbet af august rejste op mod 400.000 syrere fra Tyrkiet ind i Syrien, via tre grænseovergange. De tyrkiske myndigheder sørgede for busser, drikkevand og internet, og alle med et tyrkisk ID-kort eller syrisk pas blev under velordnede forhold lukket ind. En embedsmand siger til Al Monitor:

"De besøgende skal fortælle, hvor længe deres ferie i Syrien bliver. Mange af dem ønsker ikke at blive for længe, da de skal tilbage til deres arbejde i Tyrkiet eller deres universitetsstudier."

Til Al-Monitor siger syreren Samer Maari: "Min familie og jeg er glade for at få lov at rejse til Idlib for at holde ferie med familie og venner. Børnene savnede deres bedsteforældre. Vi bliver en måned i Idlib, før vi vender tilbage til Tyrkiet, hvor mine børn skal være, når skoleåret begynder".

Og artiklen i Al-Monitor underbygger blot en rapport fra FN, som journalisterne heller ikke har fortalt os om: at i de første syv måneder af 2017 var 600.000 syrere rejst tilbage til Syrien. Af dem kunne 97 procent vende tilbage til deres eget hjem, mens tre procent måtte finde andet, midlertidigt logi.

Ja, livet er naturligvis hårdt i et land, hvor krigen har hærget. Det har utallige folkeslag prøvet på skift i hele menneskehedens historie.

Men skal man have permanent ophold i Danmark, hvis ikke drikkevandet i ens hjemby lever helt op til Miljøstyrelsens krav? Hvis børnenes skolegang er uregelmæssig? Hvis den fabrik, man arbejdede på, er blevet ødelagt eller lukket? Hvis ens hjem har hul i taget? Hvis der er huller i vejene? Hvis der er langt til det nærmeste lægehus? Er man flygtning, fordi ens egen klan har været på krigsfod med nabo-klanen i generationer, af grunde ingen længere kan huske?

Jo, det mener journalisterne, venligboerne, de såkaldte eksperter og den hårde kerne i rød blok. For dem er det en menneskeret at leve et liv uden problemer. Derfor skal de aldrig i nærheden af den politiske magt i Danmark.

Virkeligheden viser derimod, at DF's krav om at vende flygtningesystemet på hovedet - et paradigmeskifte - er højaktuelt. Flygtninge, der får midlertidig beskyttelse, skal naturligvis hjem og genopbygge deres land, så snart det er muligt: når de ikke længere er forfulgt og kan slå sig ned i et nogenlunde fredeligt område. Dér kan vi hjælpe dem. Men de skal ikke integreres i Danmark. Vi har i forvejen 40 års ophobede problemer, vi ikke har fået bugt med.

Det er åbenbart også ved at gå op for Socialdemokratiet og Mattias Tesfaye, og det giver en smule håb for Danmarks fremtid.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce