Fraværsstatistik svarer til realiteterne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Det er noget overraskende læsning, man finder i lørdagens JV med hele to sider omkring fravær i 2018. Man fremstiller fraværet med en procentsats, som umiddelbart virker ret høj. Men kigger man efter i sømmene af dagsordenen, viser der sig et andet billede. Jeg vil her kun fremstille mit eget eksempel for møderne i 2018, så folk får et lidt mere realistisk syn på sagen.

Jeg sidder med i to udvalg ud over selve byrådsmøderne. Her fremkommer en procentsats på 10,8, hvilket i første omgang ville synes i den høje ende.

I VUU og KUF- udvalgene har der tilsammen været 25 møder. I KUF var der intet fravær, og i VUU var der et møde, jeg lovligt havde afbud til, og to møder, som jeg måtte forlade under de sidste orienteringspunkter for at skynde mig videre til andre møder. Det giver så i avisens optik 10,8 procent på trods af deltagelse i stort set det meste af møderne.

Jo, man kan jo lege med tallene, som det passer bedst ind i det, man gerne vil udstille folk til, og i dette her tilfælde har JydskeVestkysten været ret kreativ. Jeg betegner den slags journalistik som useriøs.

Svar: JydskeVestkystens tal indeholder fravær både fra møder, hvor politikerne på intet tidspunkt har været til stede, og så det fravær, hvor politikerne enten er gået før tid eller kommet senere ind i et møde. Opgørelsen er naturligvis lavet på samme måde for samtlige 31 byrådspolitikere.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce