Er det miljøvenligt?

Er det miljøvenligt?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg synes på ingen måde, vi skal have et biogasanlæg op nogen steder i eller omkring Grindsted, hvis Combigas ikke kan give en 100 procent garanti for, at anlægget er lugtfri. Selvom anlægget bliver lugtfri, er der andre faktorer, der i mit hoved, ingen mening giver.

Vi vil gerne være miljøvenlige, og derfor er et biogasanlæg umiddelbart en god idé. Men ifølge beregninger fra Erhvervsstyrelsen har vi slet ikke biomasse nok i vores kommune til så stort et anlæg, hvilket vil sige, at 80-100 lastbiler skal køre langt for at aflevere biomassen til os. Hvor miljøvenligt er det lige?

Jeg synes, det virker som en "hovedet under armen"-beslutning at sætte Danmarks største biogasanlæg op her, men efter hele vindmøllesagaen har jeg desværre ikke meget tiltro til, at vores politikere har vores by, miljøet eller borgernes interesse på en førsteplads. Det virker, som om økonomiske interesser desværre vægter meget højere. Hvis politikerne efter min mening laver en forkert prioritering, og siger ja til biogasanlægget, håber jeg det vil være med tydelige krav til Combigas og en køber.

Kravene kunne lyde:

100 procent lugtfri anlæg, også i en opstartsperiode. Hvis anlægget alligevel lugter, må de lukke. Lastbiler kan kun komme ind fra Grindsted Landevej. Afleveringsstationer flere steder uden for Grindsted, så Ringvejen ikke belastes, og vi stadig har en sikker skolevej. Individuel aftale om værdikompensation til de nærmeste naboer (indenfor 1500 meter).

Kære politikere, jeg håber I tænker jer om, ser objektivt på biogasanlægget, tager alle faktorer med i jeres beslutningsproces, og sikrer, at vi borgere, ligegyldigt hvad der sker, ikke kommer til at lide nogen last på baggrund af jeres beslutning.

Er det miljøvenligt?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce