En brandtomt

En brandtomt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: En brandtomt er betegnelsen for et sted, hvor der har været ildebrand. Et sted, hvor der udover forkullede rester ikke er noget tilbage.

Ser jeg på de sidste ugers hændelser omkring vækstrådet, så tænker jeg på det begreb, en brandtomt.

Udviklingsdirektør Lene Grønning er væk. Formanden for Tønder Erhvervsråd har trukket sig. Et medlem fra vækstrådet har trukket sig. Rømø-Tønder Turistforening og dens formand bliver udpeget som hovedårsagen til ildebranden. Der udtales direkte kritik af kommunens medlemmer i vækstrådet, det vil sige borgmesteren og kommunaldirektøren.

Og nu?

Ja, det må være som efter enhver ildebrand. Vi må se, om der er stumper tilbage, som vi kan genbruge. Vurdere, om det skal genbruges.

Hvis der ikke er noget, som kan genbruges, så må vi ganske enkelt bygge nyt.

Men før vi gør det, skal vi bruge tiden på at finde ud af, hvad der gik galt. Hvorfor opstod ildebranden, og kunne den totale ødelæggelse være undgået, hvis vi havde grebet tidligere ind?

Vi kan ikke bygge nyt, før vi har fundet ud af, hvad der gik galt.

Og vi finder ikke ud af det, ved at vi hver især sidder i vores hjørne og udpeger de andre som værende skurkene.

Det gavner ingen. Sådan kommer vi ikke videre.

En ildebrand er forfærdelig. Men når røgen er væk, giver det muligheden for at bygge noget nyt sammen.

Lad os sammen finde ud af, hvad der gik galt. Og lad os sammen bygge noget nyt.

Og jeg mente sammen.

En brandtomt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce