Du og Nye Borgerlige er dobbeltmoralske, Benny Bindslev

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Elvir Abaz, Odense (adressen er redaktionen bekendt)
Billede
Debat. 

Ytringsfrihed: Benny Bindslev retter i sit debatindlæg 16. april med henvisning til mit indlæg i samme avis " Paludan er farlig agitator" absurde, falske beskyldninger om, at jeg "angriber Danmarks love og demokrati" og at jeg gør det "under dække af min stilling som politiassistent" samt at jeg bruger min stilling som politiassistent til at "pisse" på grundloven og ytringsfriheden! Jeg blev også belært, at jeg som politibetjent skal forholde mig "neutral og stille alle mennesker lige for landets love".

Det lyder temmelig hyklerisk, at Bindslev beskylder mig for at anføre min politiassistent titel i forbindelse med mine debatindlæg, når han samtidig selv i sine indlæg skilter med, at han er tidl. kriminalassistent. Du og dit parti ved udmærket, at jeg udelukkende udtaler mig som privatperson og kun taler på mine egne vegne. Alligevel forsøger I tydeligt, i lighed med Naser Khader ( K) og Martin Henriksen ( DF), at knægte min grundlovssikrede ytringsfrihed ved blandt andet at henvise til og lægge pres på min arbejdsgiver, "Fyns Politis ledelse". For nylig har NB i Odense også forsøgt at miskreditere mig på FB med direkte henvisning til den højreekstremistiske Free Speech Blog, hvori jeg blev blandt andet beskrevet som "muslimsk betjent med islamistiske udmeldinger".

Du og dit parti hylder tilsyneladende ytringsfrihed, så længe det er jeres holdninger og meninger, som bliver ytret. Jeg har blandt andet ytret mig kritisk om Paludan, som jeg anser som en farlig og udspekuleret agitator og hadprædikant, hvis eneste formål er at skabe splid og konflikter i samfundet. Det har dog på ingen måde forhindret mig i, at jeg under min virke som politibetjent i praksis op til flere gange helt neutralt og professionelt har været med til beskytte den selvsamme Paludans grundlovssikrede ret til at demonstrere og ytre sig. Og vil fortsat gøre det uden at blinke. Som samfundsborger og politibetjent har jeg respekt for grundloven og vores frihedsrettigheder, herunder ytringsfrihed, som jeg værdsætter og værner om.

Politifolk og andre offentligt ansatte med indsigt i den virkelige verden skal frit have lov til at ytre sig som privatpersoner, uden at de i praksis skal frygte intimidering, politisk pres og politikernes magtmisbrug. Det er essentielt for vores demokrati, at fagfolk tør deltage i den offentlige debat og bidrage med deres vigtige viden, som er med til at kvalificere debatten, give politikerne det nødvendige realitetstjek samt fornuftigt grundlag til at træffe de kloge beslutninger. Uden at de skal trues på deres levebrød.

De politikere, som har angrebet min ret til at ytre mig, har i praksis demonstreret en eklatant grad af hykleri, manglende forståelse af og respekt for ytringsfrihed, dens sande natur og værdi.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce