Det rigtige valg

Det rigtige valg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: For nylig skrev Jens Sørensen fra Kolding et debatindlæg i JydskeVestkysten, hvor han opfordrer folk til at melde sig ind i HK, fordi det i hans øjne er det rigtige valg. Han laver koblingen til det nært forestående folketingsvalg og ærgrer sig over, at der er mange, der ikke vælger de fagforeninger, som Jens Sørensen finder rigtige.

Og det kan da også være irriterende, når folk ikke vælger, præcis som én selv. Det ville da være nemmere, hvis der blot var ét parti, én fagforening, én købmand og så videre.

Men det er jo ikke altid, at det er det nemmeste, der er det rigtige. Personligt er jeg dybt taknemmelig over at bo i et land, hvor jeg kan træffe det valg, der giver mest mening for mig.

Stress er et kæmpe samfundsproblem, ligesom det er et faktum, at vi skifter job som aldrig før. Mange af os vil komme til at lave noget helt andet end i dag, og en stor del af de job, vores børn kommer til at bestride, er ikke engang opfundet endnu.

Derfor tager du ansvar for fællesskabet ved at vælge den fagforening, som passer til dig. Som møder dig, der hvor du er. Og som hjælper dig videre og ser dine behov. Og som kan rumme, at dit liv udvikler sig i forskellige retninger.

Så Jens Sørensen, ligesom du, opfordrer jeg også folk til at træffe det rigtige valg. Jeg synes blot, at de skal træffe det valg, der giver mening for dem.

Det rigtige valg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce