Den svenske stat Vattenfall udnytter de danske skatteregler groft

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Vattenfall har opkøbt to huse i Rejsby til samlet pris 3.420.000 kroner.

De to ejendomme er i dag solgt til Preben Nissen, Haved, pris 1000 kroner, per 24. oktober 2018 og Jan Toft Nørgård, pris to kroner, per 10. april 2019.

Jeg har købt et hus i Skærbæk, som jeg gerne vil forære mine to piger, det kan jeg ikke ifølge dansk lovgivning. Jeg må kun sælge huset til mine piger til 15 procent under ejendomsværdi.

Det, Vattenfall gør nu, er skatteunddragelse så det rasler.

Jeg har lige haft jubilæum på min arbejdsplads, jeg fik en pengegave, denne gave skal jeg betale skat af.

Preben og Jan bør betale skat af den gave, de har fået fra Vattenfall, og alle I andre, som nok også får gaver - det er skattepligtigt.

Jeg kan godt forstå, at Vattenfall ikke vil udlevere aktindsigt til min lærer Thorkild Bork Hansen, som har lært mig at læse og skrive.

Jeg tror måske Vattenfall har købt huse til de 25 familier, som skal fraflytte området.

Det kunne jo være rart for jer at bo i Ribe, så kunne I sidde på Skibbroen, og grine af alle taberne.

Tønder kommune mister ejendomsskatter og skatteindtægter, Esbjerg Kommune tjener kassen på dem, som flytter til Ribe - og alle taberne bliver i Rejsby, Brøns og Roager, de har intet valg.

Jeg tror kun, der er én person i Tønder Byråd, som kan stemme for dette projekt, og det er Thomas Ørting Jørgensen, som i mine øjne vil affolke Tønder Kommune.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce