Debat om ældrecentre: Tænk nu de frivillige med ind

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Erik Sørensen, frivillig i Aflastningstjenesten og ægtefælle til scleroseramt, Thulevej 87, Esbjerg
Martin Ravn
Debat. 

Læserbrev: Det er godt, at der nu, med baggrund i interviews med beboerne, er sat ord på ønsket om mere nærhed og tid til gode samtaler på de kommunale plejehjem. Det er også rigtigt godt, at politikerne nu har mere bevågenhed på dette med oprettelse af en arbejdsgruppe.

Når det er sagt, så tænker jeg også, at det er vigtigt at inddrage de frivillige med en repræsentant i en sådan gruppe.

Selv er jeg en del af et stort netværk af frivillige tilknyttet Aflastningstjenesten her i Esbjerg. Vi er stort set til stede på samtlige ældrecentre i byen, hvor vi i et godt samarbejde med de ansatte lykkes med rigtig mange gode aktiviteter.

Lad mig blot nævne et par vellykkede aktiviteter som snapse og portvinsklubberne på Fourfeldt, hvor nærvær og gode samtaler kommer flot i spil. Dertil også et nyligt afholdt arrangement med Dario Campeotto som kom i stand, i et kanongodt samarbejde mellem personale og frivillige.

Jeg kunne nævne endnu flere gode eksempler på godt samspil mellem personalet, frivillige og ikke mindst også pårørende, hvoraf mange jo også er frivillige, som jeg selv også er det.

Vi må ikke glemme de mange ansatte som til daglig gør en jætte indsats og løber lidt stærkere, for også at kunne være en del af succesen med deres varme hænder. De om nogen fortjener ros, og bør også betænkes mere tid til at kunne byde ind.

De frivillige ligger om nogen inde med stor viden og erfaring med facilitering af aktiviteter, så de bør da helt sikkert også repræsenteres i en arbejdsgruppe. Gerne med en fra Aflastningstjenesten.

Med håbet om at det lykkes at komme i mål med mere tid og omsorg til vores ældre medborgere på ældrecentrene.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce