Centralisering af den kommunale tandpleje

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: At centralisere den kommunale tandpleje i Billund Kommune vil efter min mening komme til at ramme rigtig mange familier - ikke mindst de ressourcesvage familiers børn. Jeg tror, at tandplejen vil få en større udfordring med at holde øje med risikogruppen, jo længere væk de kommer fra børnene. Der vil være forældre, som vil få udfordringer med at få fri fra arbejde samt transportere deres børn til tandlægen. Alternativt vælger de måske at udeblive fra tandlægen. Nogle forældre udebliver sikkert allerede, men her har tandplejen stadigvæk mulighed for at kalde børnene ind, så længe undersøgelsen foregår på skolen. Det vil de ikke have, hvis man centraliserer tandplejen.

Desuden ser børnene lige nu de ansatte i tandplejen dagligt på skolen, og jeg er sikker på, at de derved også bliver mere trygge ved at gå til tandlæge.

En anden fordel er, at man ved at tilbyde bøjleregulering på skolen ofte kan slå to fluer med et smæk og lave en undersøgelse af tænderne samtidig.

Elever, som ofte skal til tandlæge og har langt til tandlægen, mister samtidig også flere timers undervisningstid hver gang, hvilket som det er i dag kan reduceres til et minimum.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce