Besparelser

Besparelser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg er netop kommet hjem fra højskole, hvor jeg skrev en historie om tiden omkring 1975, som jeg mindes med glæde. Mit handicappede barn var nyfødt, og vi som forældre skulle tænke i nye baner.

Nye tider, nye skikke var mantraet med hensyn til handicappede. Hjælpen var på vej. Lige siden har vi kunnet glæde os over, at de har fået en tilværelse, som i størst mulig grad minder om almindelige menneskers med skolegang, udvikling og arbejde.

Hvad er det nu, der er ved at ske? Der skal spares. Selvfølgelig skal de holde for. Og jeg mener faktisk, at der er rimelighed i, at vi også her skal se nærmere på, om der kan spares.

Men sparekniven kan ramme skævt, og en glidebane kan i værste fald føre til, det pengene skal bruges på at reparere skaderne. Hvis der spares på Det Beskyttede Værksted, hvor medarbejderne og brugerne har et forbilledligt samarbejde, og hvor kreativiteten foldes ud, så går det ud over tålmodigheden, trivslen og arbejdsglæden hos de involverede.

Der produceres i dag ting, som er eftertragtede, brugerne er glade og harmoniske takket være personalet, men allerede nu mærkes det, at arbejdspresset har sat sine spor. Lad ikke fremskridtet blive et tilbageskridt. Det koster, når handicappede mistrives.

Kommunen skal passe på sit gode ry og bruge pengene fornuftigt.

Besparelser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce