At rejse sydpå

At rejse sydpå

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: På DR P4 Syds side på Facebook, findes et opslag, hvor der på et kortudsnit er angivet diverse eksotiske stednavne i Syd- og Sønderjylland. Naturligvis drejer det sig om, at et antal stednavne på kreativ vis er blevet omdøbt. Ganske spøjst - og budskabet er (frit fortolket), at der ikke grund til at rejse sydpå, med så mange eksotiske steder i netop Syd- og Sønderjylland.

Jeg kan oplyse, at det for mit vedkommende vil blive til et ophold - som så ofte før, dog senest i august 2014 - i Løgum Closta Del Sol i begyndelsen af august. Det glæder jeg mig til, og for mig som fynbo er en tur til bemeldte lokalitet jo netop at rejse sydpå.

Endvidere er det min plan igen at gæste Højer en af dagene.

Denne hyggelige, lille by har en særlig betydning for mig. For det var her, jeg i en kort periode (læs eventuelt mit indlæg fra august 2013) som helt lille, boede med mine forældre.

Nærmere bestemt fra Sankt Hans til september 1971. Trods den korte periode i byen, var det netop her, jeg blev personregistreret - min originale navneattest udstedtes 28. juni 1971 af "Personregistret for Højer kommune" og af mit oprindelige personnummerbevis (fra Indenrigsministeriet, Sekretariatet for personregistrering) fremgår, jeg 15. juli 1971 blev optaget i folkeregistret for Højer.

For øvrigt er det ikke længe siden, jeg senest så den lille filmbid med min mor og mig i haven i Højer, 1971. Alene af den grund, må jeg nødvendigvis lægge vejen forbi adressen på Ballumvej, når jeg gæster byen om nogle uger.

Brødtekst

Brødtekst

At rejse sydpå

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce