Afvikling eller udvikling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg holder aldrig op med at undre mig. I Ugeavisen den 12. marts kan man læse om de vedtagne lokalplaner om produktudviklingscenter og dagligvarebutik ved Danfoss. Sidste del af dette betragter jeg som pegende i retning af afvikling af byområderne Nordborg og Havnbjerg. I samme avis indkalder Sønderborg Kommune til borgermøde om byudvikling Nordborg-Havnbjerg. Hvis man vil byudvikling, så er det vel ikke just befordrende, at man trækker handel væk fra området og flytter det til Danfoss.

I lokalplanen kan man læse om grundlaget for placeringen af en dagligvarebutik: Koncentrationen af arbejdspladser i nærområdet, Universe og planerne om at udvide de turisme relaterede aktiviteter i nærområdet. Arbejdspladserne er vel for en vis dels vedkommende besat af folk fra Nordborg-Havnbjerg området. Hvis de skal lægge nogle af deres skillinger i det nye butikscenter, så vil den handel nødvendigvis forsvinde fra butikker i Nordborg og Havnbjerg centret. Med hensyn til udvidelsen af de turisme relaterede aktiviteter så tænkes vel her specielt på Nordals Ferie Resort. Dette blev i sin tid også udråbt som den store gevinst for Nordals området. Nu regner man det så også med i grundlaget for den nye dagligvarebutik. Kan man godt sælge den samme vare to gange? Politikerne i Sønderborg Kommune kan åbenbart godt.

Et lille positivt pip til sidst: Den nye dagligvarebutik vil uden tvivl være kærkommen for Svenstrupperne, som får en butik i deres lokalområde. Til lykke til dem.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce