Tønder sætter fodaftryk i tysk tv


Tønder sætter fodaftryk i tysk tv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Når skuespillere og studieværter optræder i populære tyske tv-udsendelser, er det ikke noget særsyn, at valget af deres fodtøj er truffet i Tønder. Det gælder tv-serier som Verbotene Liebe på ARD, Gute Zeiten, Schlechte Zeiten på RTL og programmet Bravo på ZDF. Også på kanaler som SAT1, Pro7 og MTV bliver sko og støvler af mærket Vagabond vist frem.

I fagsproget hedder det product placement</i>, når firmaer betaler for at få vist deres produkter frem på tv og film.

- Vi vælger sko, der er tilpas iøjnefaldende. Vi har i tre år i Tyskland arbejdet sammen med et pr-firma, som har været gode til at slå Vagabond-navnet fast i forbrugernes bevidsthed, siger direktør Claus Tygesen fra Tygesen Company i Tønder. Han står for den daglige ledelse af firmaet sammen med sin farbror Peter Tygesen.

Eneret

</b>
Tygesen Company har eneret på salget af det svenske skomærke Vagabond i Danmark, Norge, Irland, Island, Grønland, Færøerne, Tyskland, Østrig og Tjekkiet.

- Vi sender også sko til de store modemagasiner. Her har vi fået omtale i blade som de tyske udgaver af Marie Claire og Cosmopolitan. Effekten af at få skoene omtalt i artikler er større end at indrykke annoncer, der kan koste 50.000 euro (cirka 375.000 kroner) for en hel side, siger direktør Peter Tygesen.

Vagabond er inden for målgruppen af unge voksne op til 35 år et af de største skomærker i Danmark og Norge.

-Vi er stadig i opbygningsfasen i Tyskland, hvor vi i øjeblikket er ude i 500-600 butikker. Vi satser på en fordobling af omsætningen i løbet af få år. Vi bliver modtaget godt, fordi der er stadig flere tyskere, som har lyst til at købe noget ungt og smart, siger Peter Tygesen.

Familiefirmaet blev stiftet i 1990 med Claus Tygesen som den første medarbejder. I dag er der 12 sælgere ude på markederne og otte ansatte på kontoret i Tønder. Lager- og logistikopgaverne er lagt ud til firmaet Leman i Padborg, hvor der i gennemsnit er beskæftiget syv-otte ansatte til at håndtere Vagabond-sko.

Tavshed er guld

</b>
De to direktører ønsker hverken at oplyse tal for omsætning eller solgte sko, men de vil godt fortælle, at Tygesen Company står for over halvdelen af det totale salg af Vagabond-sko.

- Vi er blevet økonomisk uafhængige, og vi vil gerne finde andre projekter at investere i. Det behøver ikke være i skobranchen, men det skal være noget med handel. Tung industri er ikke os, smiler Claus Tygesen.

Et eksempel på at Tygesen Company har antennerne ude, når det gælder nye aktiviteter, er datterselskabet 2T Trading, der i august sidste år overtog eneretten til i Danmark og Norge at forhandle det tyske skomærke Rieker.

- Det er en mere voksen kollektion, der kører meget på komfort. Dermed supplerer Rieker og Vagabond hinanden rigtigt godt. Vi arbejder på at gøre Rieker til et indarbejdet varemærke i Danmark og har allerede oplevet en god stigning i salget, siger Peter Tygesen.

Tønder sætter fodaftryk i tysk tv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce