Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

H&M lider under færre kunder i butikkerne

H&M Group præsterer langt under forventning i tredje kvartal. Selskabet havde håbet på en stigning i salget på 10-15 procent, men på grund af ændret forbrugeradfærd ender H & M Group med et øget salg på fem procent.

H&M lider under færre kunder i butikkerne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Svenske H&M Group har øget salget med fem procent i tredje kvartal, men kunder vil helst købe online.

Det svenske selskab H&M Group, der ejer syv mærker foruden H&M, har øget salget med fem procent i tredje kvartal.

Det er ikke nok, mener administrerende direktør i H&M Group Karl-Johan Persson.

- Vores stigende salg på nettet kompenserede ikke fuldt ud for faldet i butikkerne på flere af vores etablerede markeder. Det har resulteret i, at vi ikke når målet for vores overordnede salgsudvikling indtil videre i år, siger han i en pressemeddelelse.

H&M Group har en målsætning om at øge salget med 10-15 procent i 2017.

H&M Group ejer både H&M, H&M Home, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday og ARKET. De fleste mærker sælger tøj, mens H&M Home sælger boligtilbehør.

Tøjfirmaet H&M er populært i Danmark, hvor det i 2016 var danskernes femte mest foretrukne netbutik.

Det er ikke kun i Danmark, at man holder af at kunne købe tøj hjemmefra. I tredje kvartal åbnede H&M for onlinemarkeder i både Filippinerne og på Cypern. Dermed har modeimperiet åbnet for otte nye markeder i løbet af 2017.

Firmaet har også åbnet flere fysiske butikker de seneste måneder. I Danmark har én ny butik slået dørene op i tredje kvartal, hvilket får det samlede antal af danske butikker op på 102.

Med fem procents stigning i indtjening kommer H&M Group op på omkring 46,1 milliarder danske kroner i tredje kvartal. Efter skat bliver det lige under tre milliarder danske kroner.

Salget i H&M Group er overordnet øget, men det sker primært på grund af internethandlen. Færre kunder køber nemlig ind i de fysiske butikker, og det kan aflæses på bundlinjen.

Karl-Johan Persson er skuffet over, at kunderne ikke i samme grad køber tøj i butikkerne.

- Det er selvfølgelig noget, som vi ikke er tilfredse med, og som blandt andet førte til, at vi gik ind i tredje kvartal med for mange varer på lager, siger han i pressemeddelelsen.

I Danmark faldt salget i tredje kvartal med to procent.

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark