Tøj til store piger hitter: Ball Group mangedoblede overskuddet

Ball Group har gennem de seneste år lavet forskellige justeringer, så det nu er virksomheden, som selv driver alle Zizzi-butikker. Arkivfoto

Tøj til store piger hitter: Ball Group mangedoblede overskuddet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Billund-virksomheden Ball Group, der står bag tøjmærket Zizzi til store piger, leverede et flot 2018-regnskab med en mangedobling af overskuddet.

Billund: Modevirksomheden Ball Group med hovedsæde i Billund har haft et godt 2018. Omsætningen steg med mere end 20 procent, og regnskabets bundlinje viser, at virksomheden kom ud af året med et overskud på 23,8 millioner kroner.

Det er en meget stor fremgang i forhold til 2017, hvor regnskabet godt nok også viste et overskud, men hvor bundlinjen lød på et overskud på mindre end tre millioner kroner.

Resultatet vidner om, at vi har haft den rigtige strategi og været dygtige til at eksekvere planen.
Kuno Kildetoft Mehlsen, administrerende direktør, Ball Group

Rigtig strategi

I 2016 valgte Ball Group at frasælge alle brands på nær Zizzi, der henvender sig til store kvinder. På denne måde er virksomheden gået til at eje alle butikker selv og dermed have fuld kontrol over sit brand. Det har været en omskiftelig proces, men konklusionen hos Ball Group er, at det hele er forløbet godt.

- Resultatet vidner om, at vi har haft den rigtige strategi og været dygtige til at eksekvere planen, siger Kuno Kildetoft Mehlsen, der er administrerende direktør for Ball Group.

Han glæder sig over, at strategien ser ud til at være vellykket.

- Transformationen er nu tilendebragt, og vi kommer styrket ud af processen med et fantastisk fundament for fortsat vækst. Vi har en meget stærk og dedikeret organisation, som har arbejdet hårdt for dette resultat og som er gearet til fremtiden. Den rejse glæder vi os til. Samtidig har vi en klar idé om, hvordan vi griber den fortsatte internationalisering an og har en klar forventning om, at fremgangen vil fortsætte ind i 2019, siger Kuno Kildetoft Mehlsen.

150 ansatte i Billund

Ball Group blev grundlagt i 1988 som en privatejet virksomhed. I 2007 blev virksomheden opkøbt af den danske kapitalfond Axcel, som i 2016 tog den beslutning, at virksomheden udelukkende skulle fokusere på mærket Zizzi. Dermed blev alle øvrige brands solgt fra.

Koncernens butikker blev frem til 2018 drevet ud fra en franchisemodel. Herefter blev de resterende butikker opkøbt af Ball Group.

Ball Group beskæftiger i hovedsædet på Kløvermarken i Billund cirka 150 medarbejdere. Inklusiv butikspersonale er der i alt cirka 450 medarbejdere.

Tøj til store piger hitter: Ball Group mangedoblede overskuddet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce