Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Padborg-firma har kortlagt danskernes sex-vaner

Michael Peter Hansen pirrer til danskernes nysgerrighed ved at offentliggøre et digitalt landkort, der viser den geografiske fordeling af sex-legetøj solgt i Danmark. ArkivFoto: Timo Battefeld

Padborg-firma har kortlagt danskernes sex-vaner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Virksomheden Scandia Trading ApS, der driver online-portalen sexshop.dk i Padborg, har udarbejdet et digitalt landkort, der viser den geografiske fordeling af danskernes foretrukne sex-legetøj.

Padborg: Borgerne i Padborg tænder mest på pikant undertøj, hvorimod vibratorer hitter i Kruså. Der er tilsyneladende store geografiske forskelle, når det gælder salget af sex-legetøj. Det viser et digitalt kort, som Padborg-firmaet sexshop.dk har udarbejdet.

Sexlegetøj er mere populært end nogensinde før, og hos internet-forretningen sexshop.dk ser man hvert år en stor stigning i salget.

Helt præcist blev der i 2016 sendt 43.395 pakker ud til danskere, hvilket i alt gav en omsætning på 18.750.000 kroner. Og det er data fra alle de salg, som virksomheden har visualiseret på et digitalt Danmarks-kort, fortæller direktør og indehaver Michael Peter Hansen.

- Det er oplysningerne fra 100.000 ordrer, vi har brugt - hvilke produkt-typer, der er købt, sammenholdt med købers postnummer og det beløb, der er købt for, forklarer han.

Tallene giver således et repræsentativt indblik i danskernes sexliv, mener Michael Peter Hansen.

Hele undersøgelsen er dog fortalt med et varmt glimt i øjet, påpeger han.

Se det digitale kort hér:

Sex sælger
  • Scandia Trading ApS driver online-portalen sexshop.dk, som sælger legetøj til voksne samt pikant lingeri. Forretningen har udarbejdet et digitalt Danmarks-kort, der viser fordelingen af varegrupper solgt - eller leveret til en adresse i de forskellige kommuner.
  • Tallene er udregnet ud fra et gennemsnit på de seneste 100.000 ordrer ved at tage totalbeløbet af penge brugt i postnummeret og dividere det med antallet af indbyggere i området, jvfr. Danmarks Statistik.
  • Alle informationer er anonymiseret.
  • Se det digitale kort på www.sexshop.dk/sexkort.
  • Sexshop.dk blev stiftet i 1998 og er Danmarks ældste og største sexbutik på nettet. I 2013 købte Michael P. Hansen selskabet og i dag har butikken fem fuldtidsansatte, der sender varer til Danmark og Tyskland. Om kort tid går virksomheden i luften med en online-sexshop til svenskerne.

Uskyldig undersøgelse

- Den er uskyldig. Men det har åbenbart interesse, for det digitale kort deles heftigt på de sociale medier.

Der er dog også et andet formål med at sætte sex på landkortet.

- Vi vil gerne gøre op med det tabu, der eksisterer, når talen falder på køb og brug af sexlegetøj. Det er en meget naturlig ting, og som det kan ses af kortet, så er der rigtig mange danskere, der hver dag køber spændende legetøj, som kan bruges derhjemme. Enten kvalitetstid alene eller i selskab med en partner, hvilket der er mange muligheder for.

Køb af sexlegetøj er helt normalt, mener han. Danskere over hele landet gør det, om end varegrupperne hitter forskelligt fra kommune til kommune.

- Det kan man se på de enkelte top ti-lister, hvilke varer sælger bedst i de forskellige kommuner.

Det digitale kort er på ingen måde "dyneløfteri", påpeger han.

- Alle informationer er naturligvis totalt anonymiseret, lyder det fra direktøren.