Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Nordisk Tang har skarpt fokus på ... fokus

Kristian Ottesen er administrerende direktør hos Nordisk Tang, som arbejder for at få tang tilbage på middagsbordet. Foto: Bo Nørgaard

Nordisk Tang har skarpt fokus på ... fokus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hos Nordisk Tang arbejder man benhårdt med at holde fokus, så virksomhedens røde tråd træder igennem alle dens aktiviteter.

Hos Nordisk Tang i Grenaa har de en mission: at bringe tang tilbage på middagsbordet. Det gør de blandt andet via salt, olier og pestoer - alle sammen med tang som ingrediens. Nordisk Tang startede i 2015 og har i dag til huse i et tidligere mejeri. Ifølge Kristian Ottesen, der er administrerende direktør hos Nordisk Tang, har deres vigtigste lektion været at fokusere. Det har kostet nogle dyre lærepenge, blandt andet at finde ud af at man ikke behøver at løbe efter alting hele tiden, men i dag er Nordisk Tang kendt som det, Kristian Ottesen selv kalder for en fokuseret iværksættervirksomhed. Her giver han fem bud på, hvordan de har arbejdet med at fokusere virksomhedens aktiviteter.

1 Kend din virksomhed. Som leder bliver du nødt til at kende alle facetter i din vikrsomhed, lige fra produktionen til salget. På den måde ved du, hvad du har at arbejde med og kan lave en fornuftig prissætning.

2 Giv opgaver videre til dine medarbejdere. Da vi startede, var vi ikke så gode til at få delt kasketterne ud, og det gav noget støj. Folk var gode til at løse opgaverne, men vi manglede at fordele ansvaret. Der er sikkert mange i din organisation, der er bedre til at klare alle småopgaverne, så sørg for at give de rigtige kasketter til de rigtige folk.

3 Hav en rød tråd. Vi har satset meget på den rå og rustikke stil, og det har gjort at folk har rost os for at vores brand er let at kende. Nogle har den røde tråd helt naturligt, men mange skal arbejde rigtig meget med at finde frem til den.

4 Vær ikke bange for at sige nej. I starten tog vi til alle de markeder og arrangementer, vi kunne komme i nærheden af, fordi vi troede at det gav eksponering. Men jeg har efterfølgende fundet ud af at selvom du brænder rigtig meget for dit projekt, så kan noget af den tid, du bruger på at eksempelvis deltage i markeder, bruges på direkte salg. Så vær ikke bange for at sige nej til noget, fordi du er bange for at gå glip af det.

5 Det er vigtigt at lave fejl, men det er endnu mere vigtigt at lære af dem. Har du for eksempel købt den der store, dyre produktionsmaskine, men som du ikke rigtig bruger. Så står den der og minder dig om at du har lavet fejlen og sørger for at du lærer af den.

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark